Problem z listwą zasilającą

Autor: Grover (newlife_at_tenbit.pl-nospam)
Data: Thu 06 May 2004 - 01:05:14 MET DST

Witam !

Dzisiaj zdarzył mi się pewien dziwny przypadek. Otóż od wielu już lat
podłączam komputer i monitor do listwy zasilającej Axon Protector AX 350, do
której nigdy nie miałem zastrzeżeń. Instalacja elektryczna u mnie w bloku
nie jest pierwszej świeżości i wszelkie starty lodówki itp. są odczuwalne w
głośnikach, ale ogólnie sprzęt nigdy nie zgłaszał sprzeciwów w tym temacie,
nawet podczas poważniejszych zakłóceń z winy elektrowni kiedy padało wiele
innych kompów w mieście u mnie odpukać wszystko było OK i kończyło się co
najwyżej resetem. Dzisiaj rano po włączeniu zestawu dały się odczuć
niepokojące objawy - podczas ładowania Windowsa komputer zresetował się i
odtąd resetował się już co chwilę, aby co jakiś czas wejść do BIOS'u, a
monitor też wariował tak jak gdyby co chwilę odpalał na nowo. Po
dokładniejszych obserwacjach okazało się, że przycisk w listwie, który
zawsze był stabilnie podświetlony, teraz bardzo gęsto i nieregularnie mruga,
tak jak gdyby były bardzo szybkie zakłócenie w dostawie prądu, co powodowało
ciągłe odpalanie sprzętu na nowo. Wtyczki od pewnego czasu nie były
przełączane ani żadna taka grzebanina więc wnioskuję że to padło coś w
listwie samo z siebie. Po podłączeniu sprzętu bez listwy wszystko zaczęło
działać jak należy. Próbowałem odkurzyć listwę i jeszcze raz podłączyć do
niej kompa i monitor ale po pół minuty objawy powróciły znowu. Nie bardzo
wiem czym to może być spowodowane bo wzięło się samo z siebie i nie było
efektem żadnego grzebania czy podłączania czegoś nowego. Czy ktoś może
podpowiedzieć czy jest to tylko wina bezpieczników czy raczej poszło coś
wewnątrz listwy ? Może ktoś już spotkał się z czymś takim. Z góry dzięki za
wszelkie podpowiedzi bo nie wiem czy to da się jakoś naprawić czy coś poszło
na amen i warto wymienić listwę na inną.

Pozdrawiam