Re: bezpieczne wyłączanie pen drive?

Autor: Zbyszek Pluta (zpluta_at_petex.com.pl)
Data: Wed 05 May 2004 - 22:36:06 MET DST

> O ile sprawa dla mnie jest klarowna i oczywista w XP. Gdzie wyjęcie pena
bez
> uakywnienia opcji "usuń bezpiecznie sprzęt" kończy się tragicznie ;-)
(znam
> dwa takie przypadki). To jak wygląda sprawa w innych systemach np. windzie
> 98 lub Linuchu? Wyżej wymienionej opcji nie znalazlem w tych systemach a
> dioda na penie po wsadzeniu w USB wskazuje cały czas na aktywność (wolałem
> nie ryzykować i wyłączyć kompa przed odłączeniem...)

Też bym chciał wiedzieć jak to jest w win9x ... moje doświadczenia są jednak
takie, że po operacji zapis/odczyt dioda gaśnie i po wyjęciu żadna kaszanka
na dysku się nie robi.

Z pendrive'ami mam jeszcze inną obserwację - mój pendrive jest USB 2.0, w
moim komputerze w domu (USB 1.1) i na innych komputerach z różnymi USB
działa bez problemu natomiast w pracy (Asus z USB 2.0) bardzo często (choć
nie zawsze) w kilkanaście sekund po włączeniu komputer wrzeszczy że pendrive
został niepoprawnie odłączony ... po kilku wyjęciach/włożeniach raczej się
uspokaja ale miałem już parę razy problem kiedy takie nagłe niby-odłączenie
wydarzyło się podczas zapisu na pendrivie ... ktoś ma pomysł o co chodzi
komputerowi ?

--
Zbigniew Pluta - zpluta_at_petex.com.pl