odczyt temp.: msi + athlon 1.8

Autor: [Procek] (procesorabc_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 05 May 2004 - 21:32:11 MET DST

Założyłem procesor Athlon 1800+ (0.18u), posmarowałem pastą, radiator i
wentylator został po Duronie.
Płyta główna MSI K7T Turbo (6330v5) - wiem, że muszę wymienić system
chłodzenia, ale wolałem sobie posprawdzać co i jak. W starym biosie żaden
prog nie chciał pokazywać temperatury i np. fan speedów.
Po aktualizacji do najnowszej (stabilnej) wersji (3.60) pojawiło się w
biosie info o temperaturach/napięciach, ale... temperatury wskazywały na 0.
Programy MSI - PC Alert 3 oraz 4, Fuzzy Logic 4 pokazują stałą temperaturę
78 C-elsjusza (nawet po wyłączeniu kompa na jakiś czas). Motherboard Monitor
pokazuje same zera, CPUCooler wogóle 20 stopni (tyle co 1szy czujnik w Speed
Fan), a Speed Fan pokazuje.. 144 stopnie Celsjusza (które się nie
zmieniają).
Radiator można dotknąć bez oparzenia się, ale sekundy palca nie przytrzymam,
wiatrak działa (5200 rpm), szukałem też jakiegoś infa na stronie msi...
Komputer zachowuje się stabilnie - czy temperatura jest tak wysoka, że
przekręca liczniki?
Jest możliwe, że coś jest z czujnikami nie tak ? (pasta na procku jest +
dobrze dociśnięte...)

Co bardziej opłaca się wymienić - sam radiator, czy dokupić lepszy
wentylator (teraz mam nawet mały z boku dokręcony)
Jest jakiś pewniejszy program do sprawdzenia temperatur?
Dzięki, Procek