Re: Jak to jest z mieszaniam pamięci?

Autor: DeJotPe (thejotpe_at_potcza.oent.pl)
Data: Wed 05 May 2004 - 00:24:03 MET DST

Użytkownik "ARGOnaut" <supahfly_at_op.pl> napisał w wiadomości
> Mam Athlona na płycie MSI KT4 ULTRA, pamiec 256 DDR 266MHz. Chce
rozszerzyc
> o dodatkowe 256. Czy moge połączyć pamiec 266MHz z 333 lub 400MHz, bo wiem
> ze płyta mi takie obsluży?

bez problemu pójda tak jak te najwolniejsze

> Dodatkowe pytanie to:
> Co to znaczy, ze pamiec jest CL2; 2,5?

ze miedzy zaadresowaniem rzedu i kolumny w komórce pamieci mija 2 2,5 lub 3
cykle zegara pamieci. pamieci ddr400 cl3 powinny chodzic na ddr 266 cl2 bo
to daje taki sam czas opoznienia adresowania (chodzi o to zeby costam sie
ustało jak sie zaadresuje wiersz, zanim sie zaadresuje kolumne - jak sie
przesadzi i bedzie za krotko to sie porobia bledy)

> oraz
> Czy moja płyta jest w stanie obsluzyc pamieci ECC?

to jest jakas kontrola bledow na podstawie kontroli parzystosci.

> Za wszelkie info niech Bozia wam zapłaci ;]

byle by jeszcze nie w dzieciach (przez pare lat jeszcze:P)