Re: jaki dysk kupić 80-120GB?

Autor: Mariusz (mk_NOSPAM_at_popnet.pl)
Data: Mon 03 May 2004 - 22:25:38 MET DST

> Odwieczny dylemat przy wyborze nowego sprzętu, jaki dysk kupić?
> Zawsze miałem dyski Segate, teraz chcialbym jakiś dysk 120GB na SATA-mam
> płytę na chipsecie KT 600 i obsługę dysków SATA, czytam rózne opinie o
> dyskach i cięzko się zdecydować.

O Seagate bym nie myślał (głośny jak cholera).
Samsung pomijam milczeniem. Maxtor też jakiś dziwny.
Pozostaje WD i Hitachi jak dla mnie.
Co do gwarancji wszyscy mają 3 lata (kwestia ceny).
Ale czy aby na pewno chcesz ten SATA? Może zwykły ATA też będzie oki?
SATA naprawde nie wnosi nic, poza dziwną tasiemką i jeszcze dziwniejszym
zasilaniem. Prędkość ta sama co i ATA100 i tak jest ponad osiągi dysku.
Ja mam Hitachi, ATA100 (zamieniłem po [głośnej] Baracudzie SATA). Dysk w
miarę cichy i bardzo szybki (cichszy od WD i Baracudy i od tej ostatniej
sporo szybszy, WD nie testowałem. Polecam!

--
Mariusz