Odp: Wiatraczek - Traktor..

Autor: Salpeter (anyuser_at_anycompany.com)
Data: Sun 02 May 2004 - 13:24:27 MET DST

> No to ja juz nie wiem co.. zabieralem sie do oliwy, a tu "sabotażysta" :P

spieszę w takim razie wyjaśnić, że oliwa z oliwek, olej rzepakowy,
słonecznikowy i inne tego typu włączając lniany należą do grupy olejów
schnących - mają podwójne wiązania.
W kontakcie z tlenem ulegają łatwo utlenianiu tworząc produkt
nierozpuszczalny - zaobserwuj butelkę z olejem jadalnym, tam gdzie się
trochę rozlał staje się lepka.

Reasumując nie używaj tego typu olejów do smarowania (sensu stricte).
Na oś wentylatora daj kroplę oleju wazelinowego, silikonowego do
kołowrotków, a od jadalnego będzie lepszy dowolny silnikowy.