WD800JB - dziwny halas

Autor: ATZ Rzeszow (atz_rzeszow_at__SPAMIK_PRECZ_gazeta.pl)
Data: Sat 01 May 2004 - 18:03:14 MET DST

Witajcie

Mam niedawno kupionego HDD WD Caviar 80GB 7200 8MB
www.apollo.pl/do_cmd_win.php?menu=store&grp=21&id=8326&cmd=show_detail

Czasem, tzn. co kilka godzin dysk zaczyna wydawac dziwny halas trwający
kilka(nascie) sek. Halas z grubsza przypomina pracę kończącego swój żywot
wentylatora, tak jakby ziarnko piasku dostało się w łożysko. Po chwili
wszystko wraca do normy.

Dodam, że najpierw moja płyta nie wykrywała tego dysku, więc zrobiłem
upgrade biosu. Potem omyłkowo ustawiłem zworkę w hdd, miało być Master a
było Slave (albo odwrotnie). W czasie instalacji WinXP zobaczyłem
niebieskie ekrany, poprawiłem zworke i wszystko już jest ok z wyjątkiem
tych hałasów.

A i jeszcze w czasie startu kompa pojawia się napis:
Primary IDE channel no 80 conductor cable installed
Secondary IDE channel no 80 conductor cable installed

Kable do dysku i cdromu oczywiście mam tak stare jak płyta, tzn. ok. 4
lata, wiec to pewnie jest powodem tych komunikatow?

BTW, da się wyłączyć sprawdzanie RAMu w tym biosie?

Płyta: Soltek SL-75KV+ z Duronem 700
Aktualny bios: AWARD v. Q10 z 2002-03-29

--
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Z.