Re: obudowa kopie prądem

Autor: Zygi (creapi_at_poczta.fm)
Data: Tue 30 Mar 2004 - 10:17:28 MET DST

Cześć Mirek,

W Twoim liście datowanym 29 marca 2004 (17:22:40) można przeczytać:

M> Zupełnie nie tak, obudowa w urządzenia zawsze jest połączona z przewodem
M> PE czyli z "bolcem" natomiast w starych instalacjach w gniazdach bolec
M> był połączony z przewodem "N" (zero), mostek w gniazdku pomiędzy PE i N,
M> i w przypadku uszkodzenia przewodu N faza porzez rezystancję urządzenia
M> i mostek w gniazdku była sobie grzecznie na obudowie i mogła troszkę
M> boleć :).

Dlatego teraz "Zakład Energetyczny zaleca budowe nowych instalacji elektrycznych w układzie TN-S, ostatecznie TN-C-S. Użycie przewodu PE i szybkiego wyłączenia gwarantuje bezpieczeństwo eksploatacji wszelkich urządzeń elektrycznych [w tym również komputerów] nawet w warunkach wystąpienia awarii."

Takie gadanie do niczego nie prowadzi. Nie wszystko można zrobić samodzielnie. Większość polaków myśli, że zna się na wszystkim.
Same "złote rączki" a kraj w takim lesie, że głowa mała.

--
Zygi
[mój adres zwrotny to ślepa uliczka]