Re: dual ddr - czy warto ?

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 29 Mar 2004 - 17:17:47 MET DST

axial wrote:

> Procesor może obsłużyć większe ilości danych ale "jest zmuszony"

Nie może. Specyfikacja określa, ile może obsłużyć. A nie
ma sensu mówić o rekordach podkręcenia -- to, o czym można
dyskutować, to specyfikacja.

> Normalnie płyta taktowana jest częstotliwością 200MHz (P4), jednak
> PAT powoduje jej chwilowy wzrost nawet do 250MHZ przy wymaganym dużym
> dostępie do pamięci.

Podasz jakieś źródła? Z tego, co ja czytałem, wynika, że
PAT wcale nie zmienia częstotliwości taktowania, tylko
skraca potok przesyłania danych, dzięki czemu zmniejszają
się opóźnienia.

> towarzyszące, w szczególności mostek północny, musiałby być wykonany w innej
> technologii,

Procesor też. A mówimy o konkretnych, produkowanych obecnie
procesorach o konkretnej specyfikacji i pasujących do konkret-
nych podstawek.

Proponuję odstawić wróżenie i teorię na bok.

> dlatego raczej nie pójdzie w dalsze zwiększanie częstotliwości zegarowych
> sytemu, lecz w zwiekszenie ilości równolegle przesyłanych danych w bitach.

No cóż... Cały świat idzie teraz w stronę przesyłu szerego-
wego, jako nie podlegającego zakłóceniom degenerującym przesył
równoległy ;) Intel chce iść własną drogą?

> Dlaczego mam porównywać same procesory, przecież wydajność
> nie zależy tylko od nich. Wymieniłem ostatnio płytę na taką z dual-em,
> spiąłem dyski w RAID 0,
> a procesor został mi ten sam... Jednak to całkiem inny komputer...
> zdecydowanie szybszy
> i bardziej komfortowo się na nim pracuje... :)

No właśnie -- poprzednio miałeś go "wykastrowanego", a teraz
nie. Jakbyś w Athlonie XP zmienił płytę z single na dual to
byś nie zauważył różnicy, bo jeden kanał pamięci "kastruje"
Pentium 4, ale Athlona XP -- nie.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |