Re: obudowa kopie prądem

Autor: lukasz_at_goralczyk.com
Data: Mon 29 Mar 2004 - 17:03:35 MET DST

Krzysztof Sikora <qrzys_at_ble.poczta.ble.fm> wrote:
> Tak glupio zapytam - a jak sie robi uziemienie ? ;)
> Wszak instalacji elektrycznej ruszal nie bede, a wszystkie gniazdka w
> poblizu sa bez bolczyka...

Sa od tego odpowiednie przepisy. Generalnie kopie sie dziure w ziemi,
kladzie kawalek druta (o okreslonych rozmiarach) i takie cos stanowi
uziemienie. U mnie w domu uziemienie jest polaczone z jedna z rur od wody
ktora leci bezposrednio do ziemi). To czy masz uziemienie w gniazdku to inna
sprawa, zalezy jak jest zrobiona instalacja. Obecnie przepisy sa dosc jasne
i stosuje sie "dobra" (bezpieczna) instalacje. Zobacz czy przypadkiem w
lazience nie masz gniazdek z bolcem. Wiele razy sie spotkalem ze w calym
mieszkaniu nie bylo bolca a w klozecie byl.
Przed podlaczeniem do jakiejs rury mocno bym sie zastanowil (np. do gazowej
rury lepiej nie podlaczac). To jest prad i zartow z tym nie ma; gdzies
bedzie przebicie, przerwa i nieszczescie gotowe.

Milego dnia.

--
Lukasz
http://lukasz.goralczyk.com