Re: obudowa kopie prądem

Autor: lukasz_at_goralczyk.com
Data: Mon 29 Mar 2004 - 15:13:24 MET DST

Krzysztof Sikora <qrzys_at_ble.poczta.ble.fm> wrote:
> Od jakiegos czasu na obudowie mojego PCta da sie wyczuc prad - z czego
> to wynika ? Dodam, ze na pokojowej antenie TV podlaczonej do karty TV
> jest podobnie...

Jak jest prad to jest roznica potencjalow. Albo na obudowie odklada sie
jakies napiecie albo Ty jestes na jakims potencjale a obudowa ma zero.
Pierwsza sytuacja nie powinna sie zdarzyc, druga jest calkiem prawdopodobna
(zero nie wszedzie jest zerem). Tam gdzie dlugie przewody sa to zwykle jakis
ekstra potencjal sie odklada.
Kiedys mialem tak ze byla przerwa gdzies na kostkach a ziemia byla polaczona
z przewodem zerowym i 220 odkladalo sie na obudowach urzadzen (jakas stara
instalacja).

P.S.
Prosze mnie poprawic jak sie gdzie pomylilem.

--
Lukasz
http://lukasz.goralczyk.com