Re: stara płyta i GF4MX

Autor: Wiktor S. (wswiktor_at_poczta.fmv)
Data: Sun 28 Mar 2004 - 16:30:00 MET DST

http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/ComparisonSheet_ChipsetType_ALi+Aladdin.htm

> Do tego k6-2 450_at_500 i grafikę intela 740 (8mb).
> Ponieważ filmy trochę haczą postanowił wymienić grafikę np. na GF4MX agp
> 8x.
> I teraz pytanie? Czy taka grafika pójdzie? Wiem, że nowsze karty
> wymagają innego napięcia na AGP - stąd moja wątpliwość. Ktoś ma w tym
> temacie jakieś doświadzczenia?

Oprócz napięć, karty (i sloty) różnią się wycięciami (i wypustkami) na
złączu. Jeżeli karta pasuje (da się włożyć) to napięcia są ok.

Na zdjęciu

http://tw.giga-byte.com/Motherboard/FileList/ProductImage/photo_5axs_big.jpg

widać, że slot na płycie ma wypustkę po zewnętrznej stronie (czyli jest to
stara płyta).

Zdjęcie nowej płyty:

http://www.ocworkbench.com/2003/abit/nf7s/nf7sgallery1.htm

Slot AGP ma wycięcie po stronie wewnęrznej (dalej od tylnej ścianki
komputera).

a tutaj masz zdjęcie karty GF4MX:

http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=165

jak widać złącze krawędziowe ma dwa wycięcia. Karta wejdzie w obie płyty,
czyli będzie (czytaj: powinna) na obu chodzić.

--
Azarien
e-mail:  wswiktor.fm<dot>interia.pl<slash>mail.html