Padniety dysk - dlugie

Autor: Thorin (yelop2_at_wp.px)
Data: Sat 27 Mar 2004 - 20:40:23 MET

Witam!

Mam 2 dyski: WDC WD1200JB (primary master) i WDC WD100EB (secondary master).
Na WD1200JB jest WinXP prof. i jeszcze kilka parycji, wszystkie NTFS. Na
WD100EB byla partycja primary z ext2 dla Linuxa i partycja extended, na
ktorej byl swap dla Linuxa, mala partcja fat32 na plik wymiany winxp oraz
troche wieksza partycja tez fat32 na wymiane plików pomiedzy win i linuxem.
Pewnego dnia wieczorem z WD100EB bylo jeszcze wszystko w porzadku. Gdy
wlaczylem komputer nastepnego dnia ten mniejszy, 10 GB dysk (WD100EB) juz
nie dzialal. BIOS wykrywa go bez problemu, ale windows wlacza sie bardzo
dlugo, okolo 5 minut (wczesniej 30-40 sekund). Partycje, ktore byly na
WD100EB nie sa widoczne. Wina lezy raczej po stronie dysku, bo na innym
kompie jest taka sama sytuacja. Podam wszystkie komunikaty jakie dostaje,
gdy chce cos zrobic z tym dyskiem:

- Instalator Win2000 prof, WinXP prof oraz polecenie diskpart z konsoli
odzyskiwania: "Instalator nie moze uzyskac dostepu do tego dysku."
- Instalator Win2003server: "Setup did not find any hard disk drives
installed in your computer"
- Instalator Linux Mandrake 9.2: "wystapil blad - nie znaleziono urzadzen na
ktorych mozna utworzyc nowe systemy plikow."
- Menedzer urzadzen (devmgmt.msc): wykrywa dysk i twierdzi, ze wszystko jest
w porzadku
- Zarzadzanie dyskami (diskmgmt.msc): nie wykrywa dysku
- PQ Partition Magic 7 i 8: "Init failed: Error 100. Partiton table is bad"
i sie nie wlacza
- PQ Ptedit32: "Error reading the MBR at the specified sector" a gdy probuje
zapisac zmieniona tablice partcji "Unable to write changes"
- PQ PartInNT: nie widzi zadnego dysku
- Ranish Partition Manager: "Error getting hard disk parameters"
- fdisk: "Blad odczytu dysku stalego"
- PC Inspector File Recovery 3.0: widzi dysk, ale gdy skanuje go w
poszukiwaniu partycji pojawia sie alert "error no. 1117 drv:129 LBA:0
blocks:1"
- WD Data Lifeguard v11.0 for Windows: wykrywa i przygotowuje dysk do uzycia
(m.in. zaklada partycje), ale to nic nie daje.
- WD Data Lifeguard v11.0 for DOS: nie uruchamia sie
- WD DLG Diagnostic: "drive is locked, error code 0220"
- WD Win DLG 1.0: "11-Cable Test::Read sector error!"
- MBRWork 1.07b: "ABORT: Hard Drive Read Failed!"
- Testdisk 5.0: wykrywa dysk, gdy go analizuje "Partiton:Read error".
- BootItNG: nie uruchamia sie

Odzyskanie danych z tego dysku mnie nie interesuje, nie bylo tam nic
waznego. Interesuje mnie jedynie przywrocenie dysku do pracy, jesli jest to
wogole mozliwe :( Jestem otwarty na wszelkie propozycje, nawet te pozornie
destrukcyjne: tego i tak nie da sie bardziej popsuc.

Dzieki za wszelka pomoc
Pozdrawiam

--
Daniel