Re: Zdalny MS-DOS

Autor: Pavel (PawelW_at_op.pl)
Data: Thu 25 Mar 2004 - 23:12:01 MET

> Należy zmienić stardardowe we/wy z konsoli na wybrany port szeregowy np.
> COM2:. Najpierw skonfiguruj parametry transmiji dla wybranego portu
> poleceniem MODE, a następnie zmień we/wy na ten port. Służy do tego
> dosowa komenda CTTY.

Dzieki za odpowiedz.

Zrobilem:
MODE COM1:9600,n,8,1,r
CTTY COM1

Wpisalem powyzsze polecenia do autoexec.bat i odpalilem na moim
komputerze bez karty graficznej. Podpialem wszystko kablem i odpalilem
Hyperterminal pod Windowsem (tez 9600,n,8,1). Niestety jakos nic
nie widze. Zaznaczam, ze kabel jest OK. bo jak zainstaluje Linuksa
na tamtym komputerze, to konsola szeregowa dziala.

> p.s.
> Czasami warto poczytać podręcznik do DOS-a. A w ogóle polecam zapoznanie
> się z alternatywą MS DOS-a - mam na myśli FreeDOS, który ma znacznie
> wygodniejszy interpreter poleceń i jest całkowicie darmowy.
Znam FreeDOS. Uzywalem go.