Seagate Barracuda 7200.7 120GB 8MB - klikanie

Autor: FiLiP (stop_at_spam.pl)
Data: Wed 24 Mar 2004 - 21:49:48 MET

Witam serdecznie!

Parę tygodni temu kupiłem nowy dysk Seagate Barracuda 7200.7 120GB z 8MB c.
Dysk generalnie pracuje bardzo dobrze. Transfer ok. 47 MB/s , max 60 MB/s
(OK?), jest cichy i nie ma z nim problemów.

Jednak jest jedna rzecz, która zaczyna mnie zastanawiać. Od czasu do czasu
słychać taki głośniejszy "KLIK". Tak jakby głowica parkowała - trudno
okreśłić.Występuje to raz na kilka, kilkanaście minut i jest wyraźnie
głośniejsze od typowego odgłosu pracy dysku. Przypomina to trochę klik przy
starcie starszych dysków, które wydawały właśnie taki dźwięk. Dodam jeszcze,
że moja Barracuda IV 40GB nie wydaje takich odgłosów. Podczas jej pracy
słychać tylko jednostajne ciche chrobotanie. :)

Czy ktoś z Was zauważył coś takiego w tym modelu Barracudy (7200.7)?

Moja konfiguracja:

AMD Athlon XP 1500+
EPOX 8KHA+
512MB PC2100 Nanya
256MB PC2100 Samsung

ATI Radeon 9500_at_9500PRO

I:
Seagate Barracuda 7200.7 120GB 8MB c.

II:
Seagate Barracuda IV ATA-100 40GB
TEAC CD-W524E CD-RW 24x/10x/40x

Compex RE100ATX Fast Ethernet Adapter
Sound Blaster 5.1 Live!

ModeCOM CWT-350BDP 350W aPFC

ps. Dysk 120GB mam podzielony na 4 partycje.