Re: bardzo duzo pasty i... zadziwiajacy efekt

Autor: Marco (notrue_at_interia.pl)
Data: Tue 23 Mar 2004 - 17:59:05 MET

Użytkownik "Kamtzu (bender)" <bender_at_WYTNIJ.irc.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "mefju" <mefju_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> rożnicami)
>

> no wiec nakladajac paste dazymy do jak najwiekszej
> przewodnosci ciepla czyli jak najmniejszej roznicy
> temperatur miedzy prockiem a radiatorem... ale
> temperatura radiatora nie bedzie nizsza - przeciez
> procek wydziela tyle samo ciepla co przedtem.

Myślę że chodzi tu o to, że ciepło rdzenia w takiej sytuacji rozchodzi się
teraz tez na boki, bo jest tam pasta i większą powierzchnią niż normalnie
oddaje ciepło do radiatora. Chciałbym sobie popatrzeć na to przez kamerkę
termowizyjną. Jestem ciekaw czy przy normalnym posmarowaniu pasty
najbardziej rozgrzane są tylko centralne żeberka radiatora. Pewnie tak,
więc przy dużym napaćkaniou pastą więcej żeberek się nagrzewa i to
poprawia ogólne oddawanie ciepła.