Re: Nvidia i 24 bity

Autor: Wiktor Sywula (wswiktor_at_poczta.fmv)
Data: Thu 18 Mar 2004 - 12:37:43 MET


> > Jak już inni odpowiedzieli, jest to 565.
>
> Niekoniecznie. Może być 555.
>
> > A wiem stąd, że pisałem programy
> > "powiedzmy multimedialne".
>
> A ja sterowniki do kart graficznych, z tym że dość dawno. I wtedy
> HighColor oznaczało 15 bitów. Mogę się zgodzić z precyzyjniejszym
> kodowaniem zielonego (przy konwersji RGB->Grayscale też przycina się R i
> B, aby dokładniej pobrać G), nie siedzę już w temacie. Ale mi to "nie
> pasuje"

Hmm.. Karta GeForce 2 MX 400. Ustawiam "High Color (16 bitów)". Uruchamiam
painta, rysuję duży prostokąt <0,255,0>. Rysuję obok duży <0,251,0>. Przy
555 nie powinno być różnicy (ten sam kolor dla 248-255, a 565 tak - różne
kolory dla 248-251 i 251-255. Różnicę widzę. A więc musi być 565.

-- 
Azarien
e-mail:  wswiktor.fm<dot>interia.pl<slash>mail.html


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 13:58:27 MET DST