Re: slad magnetyczny

Autor: jul (jul.nospam_at_jul.nospam)
Data: Tue 16 Mar 2004 - 18:01:14 MET

Tue, 16 Mar 2004 01:16:54 +0100, na pl.comp.pecet, adasiek napisał(a) w
wiadomości <news:c35ki7.18k.1_at_podolany.art.pl>:

> tymczasem pelne formatowanie wykonuje tylko i wylacznie sprawdzenie pod
> katem bad sektorow; rowniez nic nie zamazuje; wykonaj prosty test:
> zapusc pelne formatowanie i zatrzymaj je np. w polowie /moze to wymagac
> restartu kompa/ i przekonasz sie, ze dane sa nienaruszone;

Jak w takim razie wytłumaczysz fakt, że po pełnym formatowaniu dysku edytor
dyskowy pokazuje, że zawartość kolejnych sektorów jest zapisana samymi
zerami? Czy zrobiłeś raz kiedyś taki test polegający na odczytaniu
zawartości sektorów edytorem dyskowym? Bo ja zrobiłem.

Twój prosty test jest o tyle nieudolny, że formatowanie dysku często odbywa
się od najdalszych sektorów tymczasem taki np. FAT (czyli file allocation
table czyli tablica alokacji plików czyli Twój "rejestr") jak i katalog
główny dysku znajdują się w sektorach początkowych. Wystarczy trochę
pomyśleć, żeby dojść do wniosku, że sformatowanie do połowy (ale od końca)
stworzy wrażenie "nic nie zrobienia".

Na drugi raz prosiłbym Cię, żebyś nie zaczynał swojej przemowy od "nic nie
zrozumiałeś" bo arogancja Ci z kapci wychodzi.