Re: Pentium IV 2.xC z ch³odzeniem ThermalRight SP-94 - o/c

Autor: Larus (larus_at_silesianet.pl)
Data: Tue 16 Mar 2004 - 14:32:12 MET

Indywiduum zwane *Kolu*, w wiadomo¶ci
<c34rnu$t6a$1_at_inews.gazeta.pl> wyprodukowa³o:

> Bêdê mieæ :)

Tak czu³em :-)

> Obudowa: Chieftec BX midi tower (bez zasi³ki)
> Motherboard: Abit IC7-G
> CPU: PIV 2,4C
> RAM: 2 x KHX3200/512 do Dual Channel (1 GB)
> Grafika: Hercules 3D Prophet 9700 (ew. 9800 non-Pro)
> HDD: Samsung 160 GB S-ATA

Nic dodaæ, nic uj±æ :-D Maxymalny wypas i z g³ow± :-)

> Niezbêzdne dodatki:
> -CPU Cooler: Zalman CNPS7000A-CU
> -Pasta termop.: Arctic Silver V
> -GPU Cooler: Arctic-Cooling VGA Silencer
> -Wentyle obudowy: 2 x Panaflo L1A 80x80 mm (ew. Papst)

Gdzie mo¿esz kupiæ Panaflo ??? Bo ja bym siê chêtnie doposa¿y³ :-)

> -NB Cooler. Je¶li oka¿e siê, ¿e Abitowski ha³asuje (tak, jak sygnalizuj±
> u¿ytkownicy), zastosujê jakie¶ alt. aktywne ch³odzenie (z pasywnym Zalmana
> przy FSB 275 MHz wolê nie ryzykowaæ - mo¿e chyba groziæ skróceniem
> ¿ywotno¶ci chipsetu). Swiftech MCX159-P jest ca³kiem smaczny, ale skubany
> cholernie drogi :(

Mo¿e byæ Zalman + porz±dny wentylek 50x50 na 5-7V. Bêdzie nies³yszalny,
a wydajno¶c starczy.

Poza tym znowu nie ma siê do czego przczyepiæ :-)

> Jak widac, z takimi pami±tkami, pozostaje mi o/c w trybie asynchronicznym
> :D

Z takimi na pewno. Ale czy to przemy¶la³e¶ ?

> Za³o¿y³em sobie uzskanie FSB w okolicach 275 Mhz. Wówczas przy dzielniku
> 5:4 pami±tki pracowaæ bêd± jako DDR 440. Mam nadziejê, ¿e dziêki pamiêciom
> jakie wybra³em, uda mi siê to osi±gn±æ przy do¶æ mocnych timingach, a w
> takiej sytuacji, z powodzeniem, wydajno¶æ mojego kompa przewy¿szaæ bêdzie
> wiele innych z pami±tkami PC4000, puszczonymi na 250 FSB 1:1, CAS 3 :P

W sumie racja. Ale czy nie lepiej by³oby zakupiæ tanie Hynixy 4.3ns a
do³o¿yæ do CPU i jednak trzymaæ siê synchronicznego taktowania ? W sumie
rozwa¿ania akademickie, bo wydajno¶c bêdzie podobna... Ale generalnie
async lubi sprawiaæ problemy czasami... Poza tym mo¿esz trafiæ i875,
który nie pójdzie stabilnie na 275 MHz ...

> Na koniec - nie bez przyczyny - zostawi³em równie wa¿ny element, jakim
> jest zasi³ka.

Otó¿ to. Nie pochwali³e¶ siê jaki ...

> Czy zasilacz o parametrach pr±dowych, wymienionych poni¿ej, uci±gnie tê
> podkrêcon± konfiguracjê, która w niedalekiej przysz³o¶ci rozbudowana
> zostanie tak¿e o DVD-RW i jeszcze jeden HDD Samsunga?

Je¶li to jest porz±dne PSU, które ma tyle nie tylko na papierze to
tak...

> Isotna uwaga. Parametry zasilacza na pewno s± realne (nie tak, jak w
> przyp. CodeSHITów i innych pseudo-tworów).

...piszesz, ¿e tak, ale co do za zasilacz konkretnie ? Bez ogródek
proszê :-)))

> Oczywi¶cie nie chcê, aby zasilacz pracowa³ pod maks. lub zbli¿onym do
> maksymalnego obci±¿eniem. Wiadomo, ¿e aby zachowaæ jego d³ug± ¿ywotno¶æ i
> beproblemow± pracê, musi posiadaæ kilkudziesiêcio procentowy zapas mocy.

Starczy. Tylko co to jest :-)

> http://www.jscustompcs.com/power_supply/

> Opinie o nim sa takie, ¿e daje mocno zawy¿one wyniki. Dla mojej
> konfiguracji np. wysz³o oko³o 480W!

Podaje maksymalne teoretyczne zu¿ycie... Normalka.

> Mo¿e za bardzo siê tym przej±³em, ale jak to siê mówi 'better be safe than
> sorry', czyli lepiej byæ ostro¿nym ni¿ pó¼niej ¿a³owaæ. Dlatego nie wiem
> ju¿, czy moje obawy, co do zasi³ki o takich parametrach s± uzasadnione.
> Upodoba³em ju¿ sobie bowiem ten zasilacz i na 99% chcê go kupiæ.

Sama specyfikacja pr±dowa na pewno starczy. Taki komputer jak poda³e¶ to
realnie max 300W, choæ nie wlicza³em siê jako¶ dog³êbnie... Powiedzmy
+-10%

> Mo¿e mi kto¶ powiedzieæ jak naprawdê pr±do¿erna jest opisana wy¿ej
> konfiguracja (z uwzgl. elementów starej i przysz³ym upgradem) i wykazaæ,

J.w :-)

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus_at_mojepc.pl> / MAD powered
  "Non qui parum habet, set qui plus qupit, paupare est"