problem z kompem :(

Autor: Zhan (zhan_at_op.pl)
Data: Mon 15 Mar 2004 - 22:19:27 MET

Witam,
Jakis czas temu padla mi plyta (abit ic7), zostala naprawiona na gwarancji,
nie wiem dokladnie co sie zepsulo... w kazdym razie od czasu ponownego
zamontowania plyty w kompie mam notoryczne problemy ze stabilnoscia systemu,
problemy wynikaja glownie z obsluga urzadzen ide. Zaczelo sie od problemu z
obsluga dvd, z dnia na dzien przestalo dzialac. Po paru kombinacjach z
kablem i zworkami zaczelo dzialac. Niestety wieksze problemy mam z dyskami.
Komputer czesto sie zawiesza, czasem win xp twierdzi, ze drugi dysk nie jest
zainicjowany, po restarcie wraca do normy. W podgladzie zdarzen systemowych
czesto pojawiaja sie nastepujace komunikaty:

Sterownik wykrył błąd kontrolera na \Device\Harddisk1\D.

lub:
Na \Device\Ide\IdePort0 został wykryty błąd parzystości.

pozatym komp czesto sie zawiesza, objaw jest taki: dzwiek trwa, na przyklad
z karty tv ale monitor przechodzi w stan czuwania
ostatnio zawiesil sie wyswietlajac taki obraz:
http://www.artur.polnet.cc/images/monitor.jpg

czy moge zrobic cos we wlasnym zakresie aby ustalic z cala pewnoscia co jest
przyczyna problemow czy znowu klania sie serwis?

pozdrawiam
Artur