Re: zglupialem...

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Mon 15 Mar 2004 - 10:48:03 MET

Zygi napisał:

> komputer A: procesor pentium 233Mhz, grafika 8MB, RAM 64MB, dysk
> 2.3GB... itd
> komputer B: procesor celeron 333Mhz, grafika 16MB, RAM 128MB, dysk
> 4.3 MB ...itd
> 1 czynnosc: kopiowanie tego samego pliku wielkosci 186MB z jednego
> miejsca na dysku na inne miejsce na tym samym dysku, wynik komputera
> A=195 sekund, komputer B=90 sekund (czyli o 53 % szybciej, niz
> gorszego komputera)

116,(6) procenta szybciej:)

> 2 czynnosc: kompresja winrarem tego samego pliku
> wielkosci 28MB w trybie best, wynik na komputerze A=74 sekundy, na
> komputerze B=61 sekund (czyli lepszy komputer osiagnal wynik tylko o
> 17% lepszy od czasu slabszego komputera).

21% lepszy

> Zawsze sadzilem, ze jesli jeden komputer jest lepszy od drugiego to
> zawsze bedzie o tyle samo szybszy w dzialaniu przy dokonywaniu
> jakichkolwiek operacji, ale osiagniete czasy przecza tej tezie. Czy
> potraficie mi to wytlumaczyc dlaczego lepszy komputer nie jest zawsze
> o tyle samo szybszy od slabszego kompuetra?

To oczywiste. W grach liczy sie wydajność karty graficznej. W
zastosowaniach typu kompresja procesor i pamięć. Przy kopiowaniu
wydajność kontrolera i dysku ma największe znaczenie. To sa inne
elementy komputera i dziwne by było jakby różnica w wydajności każdego
była taka sama... Dodatkowo liczy sie optymalizacja oprogramowania.
Oprogramowanie zoptymalizowane pod dany procesor może na nim chodzić
dużo szybciej niż na innych, chociaż ogólna wydajność nie jest
najlepsza.

--
# Łukasz Ledóchowski
# lukled_at_tlen.pl GG:503647