Pentium IV 2.xC z ch³odzeniem ThermalRight SP-94 - o/c

Autor: Kolu (koluWYTNIJ_at_TOwp.pl)
Data: Sun 14 Mar 2004 - 17:14:44 MET

Cze¶æ,

Mam pytanie odno¶nie ch³odzenia CPU (pragnê zakupiæ PIV 2.4C).
Mianowicie, zdecydowa³em sie na Zalmana CNPS7000A-Cu. Jednak ostatnio
"rzuci³em ga³k±" tak¿e na ThermalRight'a SP-94.
Zak³adaj±c, ¿e zastosujemy tê sam± pastê termoprzewodz±c± oraz taki sam,
lub zbli¿ony wydajno¶ci±, wentylator ch³odz±cy (np. dokupimy do
ThermalRight'a Zalmana 92x92 mm), o ile bardziej uda siê - w porównaniu do
Zalmana - podkrêciæ procesor stosuj±c TR?
Uwaga. We¼cie pod uwagê fakt, ¿e chcê zachowaæ min ha³asu (czyli obroty
wentylatora w granicach 1500-2000 rpm).
Nie odsy³ajcie mnie do testów coolerów np. na PCLabie, gdy¿ tam dokonywali
jedynie pomiarów temp., a tu chodzi o rzeczywiste prze³o¿enie tego na
efekty w o/c. Je¶li wiêc kto¶ wie co¶kolwiek nt temat, albo wie gdzie w
sieci znale¼æ takie info, bardzo by³bym wdziêczny za pomoc.
Dla mnie, na zdrowy rozs±dek, inwestycja w ThermalRight'a oraz dodatkowo w
potrzebny doñ wentylek, wydaje siê ma³o uzasadniona ekonomicznie i efekty
w podkrêcaniu nie bêd± zbyt wysokie/zadowalaj±ce... ale mo¿e siê mylê.

Pytanie spoza "konkursu". Jakie oznaczenia (seria, stepping)
charakteryzuj± Pentiumy IV 2.4C nadaj±ce siê doskonale do o/c?

Pozdrawki,
Kolu