prośba o ocenę zestawu

Autor: discounter (discountusunmnie_at_interia.pl)
Data: Sat 13 Mar 2004 - 19:21:43 MET

Witam

Planuję złożyć prosty zestawik, zastosowania głównie do internetu, programy
biurowe, słuchanie muzyki. Komputer NIE będzie służył do jakichkolwiek gier,
żadnej obróbki grafiki, video, filmów na nim też nie będę oglądał.
Niestety dosyć ważne ograniczenie mną kierowało ;) - finansowe: całość nie
może niestety przekroczyć 1450 zł.

a wymyśliłem coś takiego :

Chieftec 360 W HPC-360-202 (trochę na wyrost, ale niech będzie dla świętego
spokoju :)) ~200 zł
Epox 8K9A7I (Via KT400A) ~ 260 zł
AMD Duron 1600 MHz + wentylator ~220 zł
256 MB RAM PC-333 Kingston ~ 210 zł
WD Caviar WD400JB (40 GB, 7200 rpm, 8 MB cache) (3 lata gwarancji - dlatego
to rozważam, większy mi niepotrzebny) ~290 zł
Creative InspireTM P380 2.1 retail ~200 zł

razem ok. 1400 zł (w miejscowym sklepie)

+ podzespoły ze starego komputera, które zostawiam:

cdrw sony CRX1611
sound blaster 128 PCI
voodoo 3000 16 MB AGP tv out (czy jakoś tak, zabytek)
mysza microsoft & klawiatura jakaś prosta
monitor 15' Optiview
fdd
wszystko będzie w obudowie Modecom Platinum

Co byście ewentualnie zmienili, ale proszę, nie na zasadzie: 'dorzuć 40 zł i
weź chiefteca z dwoma wiatrakami' albo 'dorzuć 50 zł i weź Epoxa na nforce
2'. Sam bym tak radził, ale dokładać można zawsze i do wszystkiego, a
niestety mając taki skromny budżet zawsze trzeba z czegoś zrezygnować,
wiadomo, że dysku 40 GB nie opłaca się kupować itd... Generalnie wychodzę z
założenia,
że lepiej nie oszczędzać na zasilaczu i płycie głównej, stąd też elementy te
potraktowałem trochę jakby 'na przyszłość'. Jak już mam później dokładać to
do drugiego modułu ramu czy ostatecznie lepszego procka, prostej karty
graficznej, sb live itp, no, ale może się mylę :)

proszę o Wasze opinie, może jednak wziąć ASrocka i za zaoszczędzone
pieniążki kupić pikną klawiaturę Logitecha ? :)

dzięki za ewentualne odpowiedzi

pozdrawiam

discount.er