Re: stripe

Autor: von_Kowal (von_Kowal_at_nospam.onet.pl)
Data: Fri 12 Mar 2004 - 14:44:08 MET

> nie komentuje się sygnatur. je się wycina.
> naucz się też czytać. skąd wytrzasnąłeś tekst o kalendarzu.

Tu wlasnie pokazales rozmiar całego swojego buractwa o które mi chodziło ...
ja nie nazywam cię chamem ... a powinienem bo ten komentarz ukazuje
doskonale z kim mmy doczynienia. Nie wiem czy jesteś aż tak ciemny aby nie
zrozumiec mojej aluzji ... skoro jesteś juz atkim purysta i dbasz o to by na
grupie nie ukazywały się zbędne smieci to dlaczego zasmiecasz ja reguralnie
jakimś dennym tekstem który nic nie wmosi do dyskusji ... a ma cię w
założeniu kreować na "mysliciela" " filozofa" czy jak tam sobie wolisz.
Może nie pamietasz ale kiedyś były w sprzedarzy takie kalendarze scienne z
wyrywanymi karteczkami na każdy dzień tygodnia które z tyłu miały własnie
takie maksymy da pseudointeligentów którymi pozniej można było przyszpanować
.... stąd własnie moj tekst o kalendarzu.
Jak dla mnie buractwem jest poisywanie się ( bo innego celu nie widzę)
tekscikiem zerżniętym niewiadomo skąd. Moj bła powinienem wyciąc tego nic
nie wartego śmiecia ... cz jak komuś brakuje argumentów zawsze znajdzie
tekst w stylu "wycinaj sygnaturki" .. to się nazywa rzeczowa dyskusja ...
terz powinienem napisac tnij posty .... ale sobie daruje :)

> jakich źródeł?
> przytoczyłem swoje źródła.
> poza tym, pojęcie ,,paska'' padło w kontekście marnowania
> miejsca na dysku w przypadku małych plików. przeczytaj dokładnie
> post, gdzię pojęcie ,,paska'' zostało użyte po raz pierwszy.

proponuje sobie poszukac w google ( nie pamiętam adresu, gdzieś to mam
zrzucone w PDF) oficjalny opis standardu RAID dla konfiuracji Stripe 0 .. to
powinno koledze wyjasnić iż NIE JEST MOZLIWE utowrzenie macierzy RAID 30+40
aby miała 70 GB jedyny mozliwy wariańt to 60 GB 30 + 30. Nie ma cudów nie da
się wymyslic prakujacego 10 GB nie ma czegos takiego jak macierz
niesymetryczna musi byc koniecznie wielokrotnoscia namniejszego dysku .. Nie
da się zrobić coś z niczego ... jak dotychczas kilka osób usiłowało ci
wytłumaczyc te zagadnienie i nie znalazł się nikt kto by miał podobne do
twojego rozwiazanie

akurat
co

> jeśli mam raid softwarowy na linuksie oraz na freebsd i oba
> dopuszczają różne dyski w raid0 (sumują pojemności) to
> wyślij maila do ich twórców, że są fagasy i się nie znają.

Kolega myślał że ma RAID ale mu się wydawało .. RAID to brzmi dumnie mozna
się pochwalić na Grupie jaki to sie ma spas ....co
Nie wydaje ci sie ze przeceniasz mozliwości kolesi od FreeBSD nie jest
sztuka napisać procedurę SKLEJAJĄCA dwa dyski w wolumin dynamiczny i nazwać
to jak zechcesz ...nawet jako RAID 0. Nie da się przeskoczyć geometrii
macierzy .... chyba że któś zafundował ci wirtualne 10 GB brakujacych
pasków.

> poza tym akurat napisałem czemu wydajność jest dla mnie drugorzędna.
> wygoda exportowania pod nfs oraz jedna quota.
> cały raid jest exportowany po sieci 100Mbit.
> policz sobie ile to jest MB/s i jak to się ma do wyciąganych 20 MB/s.

> różne rozmiary dysków wpływają na wydajność. to prawda.
> dwa dyski po 30 albo po 40 GB byłyby pewnie szybsze niż
> mój zestaw 30+40. ale dla mnie ta różnica jest do
> zaakceptowania, zwłaszcza, iż nie mam jeszcze sieci 1000Mbit
> (i nie spodziewam się mieć w najbliższym czasie).
> o wydajności nierównych układów czytamy w manualu do ccd(4), iż:

A mniej sobie co chcesz tylko my ludzie poważni rozmawiamy tu o prawdziwej
macierzy RAID 0 której jedynym rozsądnym celem stosowania jest uzyskanie
dużego przyrostu wydajności. jest to podstawowa i JEDYNA zaleta tego
rozwiązania równoważaca jego wady jak zwiększona podatnośc na awarję wzroszt
 kosztów komplikacja .. etc. Od łaczenia powerzchni dyskowej jest wolumin
dynamiczny .... do tego został stworzony i nie ma on zalet stripingu ale tez
jest znacząco pewniejszy Pierwszy raz słyszę aby któś bawił sie w Stripe 0
aby sobie w efekcie spowolnic system dyskowy ... orginał jesteś.

> #v+
> The best performance is achieved if all component disks have the same
> geometry and size. Optimum striping cannot occur with different disk

Co oznacza w praktyce ... nie będzie RAID 0 będzie JBOD ... czyli skelejone
dyski razem ..nie spodziewaj się przyrostu wydajnosci