Re: Monitor LCD Philips 150B4

Autor: Wiesław Lubas (vieniu_at_math.put.poznan.pl)
Data: Fri 12 Mar 2004 - 06:36:44 MET

"Monty Mole" <montymole@[bez_spamu]wp.pl> wrote in message

> Dzięki za konkretną odpowiedź!
NP

> Monitor kosztował 1.6k pln... Muszę obejrzeć go jeszcze pod lupą na
> jakiś planszach testowych, ale zdaje się, że mieści się w normie...
> Nadal zachęcam każdego amatora płaszczaków do wydania większej sumy i
> kupienia czegoś lepszego niż Philips 150B4. Choć problemy z kilkoma
> pikselami na całej powierzchni są w większości zastosowań akceptowalne,
> to oczywiście do przyjemności nie należą. Ale jak trafić na egzemplarz
> "bez skazy"? Chyba musiałbym mieć możliwość przetestowania kilku -
> kilkunastu egzemplarzy?
W firmie w ktorej kupowalem po prostu podlaczylismy monitor. Byl idealny,
ale sprzedawca powiedzial, ze jak cos bedzie swiecic nie tak, to sie wezmie
nastepny egzemparz, a ten odesla, aczkolwiek im sie to jeszcze nie zdarzylo.
Ciekawe czy dystrybutorzy robia tak, ze sklepom, ktore generuja wieksze
obroty, daja lepszy towar. Spiskowa teoria dziejow niby, ale...

> Przy okazji jeszcze jedna sprawa. Jakiś czas temu specjalnie zadbałem o
> to, żeby moja karta graficzna miała specjalne wyjście do LCD (DVI)
> przewidując, że za jakiś czas kupię taki monitor. Muszę przyznać, że
> rozczarowałem się, gdy okazało się, że monitor posiada wejście zwykłe -
> analogowe takie, jak monitory kineskopowe. W jakich monitorach LCD
> używane jest specjalne wejście DVI? Sądzę, że daje ono wyższą jakość...
Jesli masz dobra grafike, to i przez D-SUB powinienes miec dobry obraz.
W LCD to masz albo tylko D-SUB (w nizszym przedziale cenowym), tylko DVI -
rzadko, a pozniej DVI i D-SUB rownoczesnie (ale z reguly w nieco drozszych
monitorach).

> PS.... przyszło mi na myśl takie rozwiążanie, żeby monitory LCD miały
> płynne ceny tego samego modelu np. od 1200 do 1800 (przykładowo) -
> zależnie od liczby błędnych pikseli, która byłaby zaznaczona na
> opakowaniu. Chyba podejście bardziej uczciwe niż loteria...

Nie znam dobrze tematu, ale po pierwsze - niektorzy sprzedawcy daja rabat
jak klient nie chce z uszkodzonym pikselem (znajomy tak kupil Iiyame, dostal
ca. 100pln znizki), po drugie, nie zawsze te piksele szwankuja od razu, z
niektorych postow wynika, ze czasami pojawiaja sie pozniej.
A po trzecie, dla producenta nie byloby to dobre rozwiazanie. Obnizajac cene
przyznalby, ze robi produkt niedoskonaly (rabat z powietrza sie nie bierze).
To juz lepiej marketingowo brzmi: zgodny z norma ISO 13406-2. A przecietny
klient mysli ze to dobrze i nie czyta dalej ;-)

WL