Re: port COM, napięcie , uziemnienie

Autor: wywalto (ter_haar_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 11 Mar 2004 - 00:08:00 MET

> no dobra chodzi o to że nóżka nr3 ma niższy potencjał a powinna mieś
>wyższy, może trzeba jakieś zworki przestawić na płycie?
Nie mam pod ręką schematu, więc będę zgadywał. Nóżka numer 3 to będzie
jakaś noga 'sygnałowa' - Dts, Tx czy coś takiego. Wiesz, że w
standarcie rs232, jaki masz na comie poziom niski to +15v, a wysoki
-15v? Weż jakiś program pozwalający dowolnie ustawiać sygnały na
pinach i zobaczysz, że gdy dasz zero to napięcie się zrobi dodatnie.

Pozdrawiam
Jacek.

ps. piszę z pamięci, więc jeżeli cos pomerdałem to się kajam i
przepraszam.