Re: stripe

Autor: von_Kowal (von_Kowal_at_nospam.onet.pl)
Data: Mon 08 Mar 2004 - 23:16:03 MET

Użytkownik "Michał Stępień" <prezi77_at_o2.pl> napisał w wiadomości

> rozkład nie jest oczywiście równomierny, ale to działa
> bo tego właśnie używam.

Tak sobie to czytam .... to nie moze byc RAID 0 tylko wolumin łaczony JBOD
.. czyli sklejenie obu dysków razem .... Transfery 10 Mb/ s to zenada nawet
jak na Baracudy które do RAIDA się nie nadaja i na płyty na VIA na których
tez to nie chodzi najlepiej ... No coz ale koleś sie uparł ... niech sobie
myśli co chce do prawdziwego RAID potrzeba 2 identycznych dysków .. jeżeli
nie są identyczne to da się skonfigorawać tylko tyle miejsca na drugim dysku
ile ma ten mniejszy w przypadku 30 i 40 Gb będzie to 30 + 30 = 60 GB
zostaje 10 GB nie przydzielonego miejsca ... które mozna przyporządkowac na
zwykła partycje pod niektórymi systemami np Win 2000 zobaczy to wolne
miejsce i można je przyporządkowac na zwykła partycję . Nie można utoorzyć
Stripe 30 + 40 ze względu na niesymetryczną geometrie takiej macieży ( gdzie
spaskować brakujące 10 GB ???). kwestia zastosowania dwoch roznych dysków
powdouje duzy spadek wydajności ( czasami moze go wywołać nawet różnica
firmware ). U mnie 4 X WD Caviar 80 GB 8 MB RAID 0 transfer wynosi w trybie
burst ok 92 MB/s na kontrolerze HPT 372 plyta Abit KD7 RAID to jest
zdecydowanie więcej niż u kolegi gdzie powinno sie to kształtować na
poziomie 50 - 60 MB/s przy kontrolerze ATA 66 RAID ( dwa dyski są juz w
stanie przypchać pasmo)
10 GB to jest 5 - 6 razymniej niz byc powinno ... pojedynczy dysk w ATA 33
będzie sporo szybszy ..coś jest z tym nie tak ... Pytanie czy to jest RAID
czy koledze się tylko wydaje ??

Pozdrawiam