Po³owiczne rozwi±zanie problemów z Ghostem

Autor: Norbert (norbert.kaminski_at_wp.pl)
Data: Mon 08 Mar 2004 - 05:23:20 MET

Witam.
Jak zapewne stali czytelnicy pamietaja jakis czas temu pisalem , ¿e nie
mogê zrobic obrazu dysku za pomoc± ghosta 2003. Przypomne ze objaw by³
taki , ¿e ju¿ po restarcie gdy pojawia³o siê okienko w ktorym powinno byæ
widaæ pasek postêpu tworzenia obrazu kursor zmienia³ siê w klepsydre a
komputer zawiesza³.
Dzis pogrzeba³em troche i oto co ustali³em:
Dysk ktorego obraz chcialem robic to 120GB SATA Baracuda
Pod³±czy³em wiec drugi dysk zamiast do IDE , poprzez przejsciowke do SATA.
Potem w biosie w³aczy³em by dzia³a³ tylko s-ata ( IDE wy³±czone )i odziwo
zadzia³a³o.
Obraz utworzy³ siê pomy¶lnie.
Dodam jeszcze , ¿e zastanawia³ mnie problem , polegaj±cy na tym , ¿e non
stop palila sie dioda na obudowie odczytu z dysku.
Gdy pozostawilem juz dyski tak jak opisa³em wyzej , w biosie w³±czy³em tez
IDE ( bo mam trzeci dysk na IDE ) i dioda pracuje juz normalnie czyli
zapala sie tylko gdy pracuje dysk.
Czyli problem jest wtedy gdy jest nie "zape³niony" drugi kana³ s-ata i
w³±czona obs³uga IDE.

I teraz sie tak zastanawiam... dlaczego... sterowniki najnowsze, bios
najnowszy...
Pierwsze co mi do g³owy przychodzi to wadliwa która¶ z ta¶m IDE... ale
procz problemu z Ghostem nic innego sie nie dzieje.
Ta¶my kupi³em zwyk³e ata133, mia³em co prawda dane z p³yt± g³ówna okr±g³e
ale za krótkie bo mam bigtowera.
Czy to moze byc wada ta¶my czy szukac przyczyny gdzie indziej.
Dodam jeszcze jeden problem. Miesiac temu nie uruchamiala mi sie AIDA32...
zamraza³ siê komputer przy wykrywaniu urzadzeñ PCI. Teraz startuje juz ok
mimo ze nic chyba nie zmienialem.
A dzis chcia³em uruchomiæ w Mother Board Monitor informacje o systemie,i
przycisk na samym dole debog PCI czy jakos tak... i tylko gdy to uruchomie
zawiesza mi sie komputer.
Od razu zaznaczam ze sprawdzalem juz metode z wyjeciem wszystkich kart z
PCI, nie pomog³o.
Za wszelkie rady i sugestie bede wdzieczny.
Pozdrawiam.

** PIV3GHz, 1GB-HYPERX, ABIT IC7 MAX3, CHIEFTEC 420W ****
** HDD:IBM 45GB 7200, SEAGATE 120GB S-ATA,SEAGATE 80GB **
** GF FX 5950 256MB/Bit,CDRW LITEON,DVD-PIONEER,SONY19'**