Re: jaki skaner

Autor: macminer (macminer-bezsmieci_at_polbox.pl)
Data: Tue 02 Mar 2004 - 17:49:38 MET

  Shreek wrote:

> Użytkownik "macminer" <macminer-bezsmieci_at_polbox.pl> napisał w wiadomości

> A ja za dobrych czasów kupiłem AGFA 1236U - niestety teraz nie do kupienia,
> ale jakbś dał radę z jakiegoś pewnego żródła kupić taką Agfę to polecam.
> Skaner moim zdaniem nie do pobicia w cenie o której piszesz.

Tylko te drivery...

30 cm ode mnie stoi Epson 1660 Photo. Przyjemność w pracy pod każdym
względem + świetny efekt końcowy. Oczywiście nie korzystam z żadnych
"głupoodpornych" programów dołączanych ze skanerem, ale drivery Twain
idealnie dogadują się z każdą aplikacją; także w trybie "bez interfejsu".

1,5 metra ode mnie (na szafie) stoi Agfa Snapscan. Końcowe efekty
skanowania - niezłe. Ale te drivery o nazwie "ScanWise" i tempo
skanowania ... nic mnie nie zmusi do podłączenia go na nowo. W zasadzie
ich interfejs powinien się nazywać "ScanFool", a nie "ScanWise" :) Nawet
w trybie "bez interfejsu" interfejs ładuje się za każdym razem, tylko
nie pokazuje. Czyżby 1236 był aż tak różny od SnapScana? Wydaje mi się,
że to bardzo podobne modele, tylko SnapScany trochę nowszej generacji.

Swoją drogą - kiedyś na forach linuxowych było pytanie, dlaczego nie ma
driverów Agfa/Linux (m.in. do SnapScanów). Ktoś, kto próbował je zrobić
stwierdził, że zrezygnował, gdy zdał sobie sprawę, że windowsowy driver
za każdym razem rozpoczynając pracę ze skanerem ładuje do niego
firmware. Bez tego skaner nie działa... Od tego czasu ktoś
(http://snapscan.sourceforge.net/) się podjął zrobienia takich driverów
z firmware do Agf z serii eXX (ale nie SnapScanów), ale samo podejście
Agfy świadczy o szczególnej pomysłowości jej inżynierów.

Swoją drogą - poniżej masz zestawienie, kto naprawdę robi które skanery
i co mają w środku. Można się nieźle zdziwić - np. nie wszystkie HP są
robione przez HP, a praktycznie każdy Mustek jest z innej parafii...

http://www.buzzard.org.uk/jonathan/scanners-usb.html

Dodam jeszcze, że Epson chętnie udostępnia dokumentację i w ogóle
poważnie traktuje użytkowników. W przeciwieństwie do Agfy, HP, Musteków itd.

--
macminer aka Maciej Górnicki