Re: wymiana dźwiękówki - warto ?

Autor: Aconitum (aconitum_at_fuckspam.interia.pl)
Data: Tue 02 Mar 2004 - 09:27:49 MET

Użytkownik "Jakub Wysocki" <jakubokey_at_usunto.o2.pl> napisał w wiadomości
> Witam, czy warto kupować Sound Blaster Live Player 5.1, jeśli się ma
obecnie
> na płycie zintegrowaną kartę dźwiękową 6 kanałową, (płyta abit nf7). Czy
> odczuję różnicę w jakości dźwięku na słuchawkach oraz zestawie stereo ?

Witam

Wszystko zależy od tego czego oczekujesz i jaki masz słuch. Dla mnie sprawa
jest oczywista: Live! Szczególnie z driverami Audigy2.
Wielu ludzi nie słyszy różnicy, niektórzy uważają nawet, że połaczenie
swiatłowodem jest lepsze od połączenia cinch. Różnice w jakości dzwięku w
zależności od jakości przewodów sygnałowych są oczywiste, ale nie w tej
klasie sprzętu. Zapewniam, Cię że wystarczy przyzwoity kabelek elektryczny.
Chyba, że masz do dyspozycji BARDZO dobry wzmacniacz z przetwornikiem D/A
lub dobrej klasy przetwornik D/A. W żadnym innym wypadku połaczenie
światłowodem nie ma logicznego wytłumaczenia.
Na Twoim miejscu pożyczyłbym od kogoś kartę dzwiękowa i sprawdził
empirycznie, czy usłyszysz różnicę.

Pozdrawiam
Aconitum