Re: Odp: Kiepski obraz na LCD LG 1511S - jaką kartę grafiki dobrać?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Fri 13 Jun 2003 - 21:03:36 MET DST

In article <bcd3qb$f52$1_at_nemesis.news.tpi.pl>, Michał W wrote:
> Oczywiście wszystkie próby przeprowadzałem w tej samej rozdzielczości
> (1024x768) i przy tej samej częstotliwości odchylania pionowego (60Hz).
> Obraz z notebook'a wyświetlony na LG1511S był idealnie ostry, natomiast z
> dwóch innych komputerów był ostry tylko w niektórych partich ekranu (w kilku
> pionowych pasach).

Przyczyna może być taka, że sygnał z karty graficznej ma więcej parametrów
niż tylko rozdzielczość i odświeżanie. Być może, pomimo tej samej
rozdzielczości i częstotliwości odświeżania, te różne karty generują inne
sygnały, mogą być np. różne czasy wygaszania, albo jeszcze coś innego, nie
pamiętam już dokładnie, ale jest kilka parametrów, które można zmieniać. Pod
Linuxem można to w miarę dowolnie ustawić (jeśli karta jest porządnie
obsługiwana), też kiedyś udało mi się wygenerować sygnał 1024x768 70Hz, przy
którym kiepski monitor LCD (Astron) nie chciał się dobrze synchronizować,
obraz był przesunięty, po każdym włączeniu monitora trochę inaczej. Poszukaj
jakiegoś programu, który pozwala ustawiać wszystkie parametry sygnału i
pokombinuj.

Paweł