Re: szybkie pisanie na klawiaturze

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 13 Jun 2003 - 19:18:31 MET DST

Użytkownik "Marsjanin" napisał:

> Czy to był program tylko angielski?

Niestety TAK.

> Czy te "algorytmy" to m. in. układ słów/zdań
> do napisania (w początkowych fazach nauki
> konkretny zestaw liter "bez sensu")?

Mi spodobał się system podejścia do początkowego literkowania. Niestety moje
pierwsze spotkanie z programem było w chwili, gdy owo "literkowanie"
przechodziłem już z prędkością karabinu maszynowego, ale jego urok ma swoje
zalety. Oczywiście na początku jest zestaw bzdurnych literek. Wynika to z
konieczności opanowania manualnego układu klawiszy. Później zaimponował mi
sprawny mechanizm powtórek, który niemalże zmuszał usera do zwiększenia
wysiłku nad prawidłowym wciskaniem klawiszy, z którymi ma najwięcej
problemów. Przykładowo, z TypingTutorem nauczyłem się błędnie wciskać
klawisz "6" lewą ręką. Typing Master oduczył mnie tego.

> Jak w tym kontekście oceniasz algorytmy nauczania
> "Mistrza Klawiatury" (którego posiadam, i dobrnąłem
> do chyba 5-tej lekcji - potem z braku czasu... itd.
> i musze zacząć od nowa)?

Pierwsza wersja tego programu jest moim zdaniem cienka jak barszcz. Wygląda
na to, że napisana była przez ludzi, którzy niewiele mieli wspólnego z
jakimikolwiek badaniami naukowymi na ten temat. Druga edycja to już duża
poprawa, ale wg. mnie ciągle zbyt mało. Niestety, żeby dobrze się nauczyć
pisać, trzeba również przez niego przebrnąć - inaczej można nabawić się
głupich błędów z pisaniem polskich znaków.

Podkreślam: Typing Master, to najlepszy soft jaki widziałem. AccuType goni
zaraz za nim.

Pozdrawiam,
Sniper