Re: Pamięci ECC lub z kontrolš parzysto?ci.

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 13 Jun 2003 - 11:21:27 MET DST

Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

> Fakt, urywek pochodził ze stronki o serwerach.

Tak, faktycznie, znalazłem tą stronkę w necie:
http://www.openbsd.org/faq/pl/faq11.html

> Dzięki za info. Ale powyżej mówisz o pamięciach ECC,
> a jak jest z CRC? Też droższe? Czymś w budowie się wyróżniają?

Nie wiem, czy nie skłamię, jeśli stwierdzę, że modułów z samym CRC się chyba
nie produkuje. Jak pisałem moduły z ECC wyposażone są w 9 kostkę RAM
przechowującą dodatkowy bit na każde 8 bitów z pozostałych układów. Takie
pamięci określane są mianem SEC (Single Error Correction). Rozbudowane
wersje są dodatkowo wzbogacane o kolejną, zwykle dużo mniejszą od
pozostałych kosteczkę (np. między 4 a 5 kostką na płytce) odpowiedzialną za
kontrolę parzystości. Pozwala to na wykrywanie już do dwóch błędów
występujących w tej samej operacji. Są określane jako DED (Double Error
Detection).

> Przy okazji zapytam o to czy K7S5A (SiS735) ma obsługę CRC lub ECC?
> http://free.polbox.pl/e/eldrukzg/aida.jpg

Wygląda na to, że obsługuje ECC. Nie wiadomo tylko, czy takie informacje
AIDA czerpie z gotowych wzorców zaszytych w programie, czy określa je
dokładnie na podstawie konkretnego modelu płyty.

Pozdrawiam,
Sniper