Re: jaki najszybszy procesor na Asusa P2B?

Autor: Stranger (siralosspamprotectionusunto_at_mail.icpnet.pl)
Data: Mon 30 Jun 2003 - 13:09:42 MET DST

Użytkownik "benek" <benek.benek_at_-wp.pl-> napisał w wiadomości

> powinien poleciec kazdy Coppermine - u mnie na zabytku P2B rev 1.02 chodzi
> Calek 1000_at_1120MHz (coppermine 1.75V_at_1.85V )

ooo, no to nieźle! :)
Moim zdaniem BX 440 to jednym z najbardziej udanych chpisetów w historii PC.

> 1. daj BIOS 1012

Mam od dawna. To ostatnia wersja biosu do tej płyty :)

> 2. sprawdz rev. plyty (midzy 1 i 2 ISA) albo uklad odpowiedzilany za
> napiecia dla procka - pod gniazdem ATX i mosfetem jest ukladzik bodazje 30
> nozkowy sporawdz symbol

Sprawdziłem. Mam P2B rev. 1.02

> - HIP6019CB i HIP6004ACB to od 1.8V w gore i trzeba wymuszac recznie
> - HIP6019BCB i HIP6004CB i HIP6004BCB i US3007CW to od 1.3V w gore

Mam HIP6019CB
wieć trzeba wymuszac ręcznie. To dlatego P 3 750 nie zastartował... :-(

> zeby bawic sie napieciem musisz miec przelotke Slot1/FCPGA z regulacja
> napiec albo musisz ustawic recznie - tu pomocne adresy
> http://www.4max.com.pl/dokument.asp?id=29
> http://www.vr-zone.com/guides/p3mod/

OK.

> ja na swoim procku polaczylem VID1 z Vss i zamiast 1.75V mam 1.85V
> uzylem starej metody z ELECTON'em 40AC ale Tobie radze po prostu zrobic
> "drutmod" - z jakiegos kabla wyciagasz 1 niteczke miedzinego drucika,
> wycinasz odcinek ~7mm, robisz podkowke (odwrocone U) wkladasz w
odpowiednie
> dziurki (potem wkladasz procka i zamykasz dzwigienke - nozki porcka
docisna
> te drucik i juz) i laczysz odpowiedniego VID'a albo z Vss albo z innym
> VID'em na ktorym jest sygnal 0
> (cut)

No dziękuję bardzo za te szczegółowe instrukcje :)
czytałem 3 razy i sie zastanawiam czy się za to w ogóle zabrać. Hmm, to
troche zbyt dużo grzebania, Kiepski ze mnie elektronik jeszcze cos źle
połącze i spalę płytę, procesor ;-) Co innego złozyc PC z cześci wg
instrukcji w manualu, to proste jak klocki LEGO, a co innego bawic się tak
jak Ty opisałeś. :-\
Jeszcze się zastanowię nad tym co napisałeś, może rzeczywiście potrafiłbym
to zrobic, zwłaszcza, że nie trzeba niczego lutowac tylko umiejętnie
zamontowac drucik na podstawce procesora i załatwić przejściówke z regulacją
napięcia.

thx raz jeszcze!

aha, a jeszcze jedno skormne pytanko... jaki byłby najszybszy Katmai który
by odpalił na tym Asusie bez kominowania?

--
stranger