Re: Radeon Sapphire 64 Mb (128 bit) czy 128 Mb

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 03 Jun 2003 - 13:10:40 MET DST

Użytkownik "puchy" napisał:

> Czy warto?. Czy ktoś zna testy szybkości tych kart
> i mógłby mi poradzić co wybrać?.

Parę dni temu wymieniałem znajomemu kartę z GF 2 MX 400 na Herculesa 3D
Prophet 9100 (ATI Radeon 9100). Rezultat mnie rozczarował - spodziewałem się
lepszej wydajności. Na kompie z Athlonem 1700+ i 256 DDRAM wiele nowych gier
po prostu się wycinało w zupełnie średnich ustawieniach (np. 800x600,
wyłączony antyaliasing, parę włączonych efektów). Próbowałem kilka
sterowników, parę godzin spędziłem na konfiguracji systemu i efekt taki sam.
Wyniki w 3D Marku 2001 były OK (ponad 8000 pkt), obraz przepiękny (niestety
wyjście TVOut - ciągle do bani), ale wydajność w nowszych grach zbyt
kiepska. Starsze produkcje sprzed roku śmigały przepięknie, ale kilka nowych
gierek (np. Project IGI 2) rozłożyło kartę na kolana. Moim zdaniem układ ATI
Radeon 9100 na dzisiejsze czasy to strata kasy.

P.S.
Planowałem kupić sobie tą kartę, ale poczekam aż będzie mnie stać na coś
klasy Radeon 9500 Pro.

Pozdrawiam,
Sniper