Re: Dysk - powazny problem. !!WAZNE!!

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sun 13 Apr 2003 - 14:39:39 MET DST

Użytkownik "Sebastian Wasilewski" <vampire_at_loiv.torun.pl> napisał w
wiadomości
> Witam wszystkich,
>
> Problem jest nastepujacy. Na dysku mialem 2 partycje, w tym jedna
> primary
> i jedna extended. Na extended byly 3 dyski logiczne. Ogolnie to
> wygladalo tak:
>
> /dev/hda1 FAT32
> /dev/hda2 Extended
> /dev/hda5 FAT32
> /dev/hda6 ReiserFS
> /dev/hda7 Linux Swap
>
> LILO w MBR.
>
> Wszystko dzialalo, az dzisiaj rano zachcialo mi sie zainstalowac WinXP
> [...]
Rzeczywiście dziwna sytuacja. Na przyszłość pamiętaj o zrobieniu kopii
MBR wraz z tablicą partycji przed taką potencjalnie groźną dla niej
operacją, jak instalacja nowego systemu. Teraz ściągnij program BootIt
http://www.terabyteunlimited.com, uruchom go z dyskietki ale nie
instaluj, zrób kopię MBR ;-), przejdź do "Partition Work", usuń wpis w
tablicy partycji dotyczący tej FAT32, a następnie wskaż pusty obszar i
wybierz "Undelete". Program przeskanuje dysk i wyszuka wszystkie
partycje, jakie na nim były, po ich bootsektorach.

P.S. W pliku instalacyjnym jest obraz dyskietki startowej BootIt, można
go wgrać na floppy także jakimś narzędziem Linuxowym, nie korzystając z
instalatora.

M.