Re: Zawieszanie sie komputera a internet

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Wed 09 Apr 2003 - 11:51:31 MET DST

Osoba podpisana jako "Wojtek" <cyberrtsNO_at_S.P.A.M.poczta.onet.pl> w
artykule news:<b6uf5v$sv8$1_at_news.onet.pl> pisze:
> Witam, mam taki problem z komputerem, ze wiesza sie bez powodu(nawet
> chwile po uruchomieniu), objawy: pozioma zniekształcona linia na
> monitorze (tak, jakby ktos w poziomie palcem przejechal po monitorze i
> obraz rozmazal). System to Win98se(niedawno instalowany), wszystkie
> programy wylaczone przy uruuchamianie, zwiesza sie, kiedy jst
> uruchomiony tylko np winamp, outlook i przegladarka. Procesor (Celeron
> 333) ani grafika(Riva TNT2 vanta) nie sa podkrecone, reszta konfiguracji
> to: 192mb ram, 10gb dysk samsung, dzwiek, cdrw, cd, karta sieciowa.
> [...]

Skoro niedawno instalowane, to pora zrobić wszystkie aktualizacje:
- MSIE5.5SP2 lub MSIE6SP1
- Windows Update (plus dwie łaty dla zamykania systemu)
- najnowsze sterowniki do kart sieciowej od producenta
- do NVidii detonatory w wersji 23.12

Oczywiście nie zawadzi sprawdzić sprzęt:
- Kartę graficzną, pamięć, przejściówkę do procesora (jeśli jest) - wyjąć,
przeczyścić styki i starannie włożyć z powrotem.
- Obejrzeć wtyczkę monitora, czy nie ma gdzieś zagiętej nóżki.
- Odsunąć głośniki, zasilacze, telefony komórkowe i inne urządzenia
generujące silne pole elektoromagnetyczne.
- Sprawdzić istnienie i poprawność uziemienia (zerowania).

Dopiero potem pisać, że nie działa.

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl  (z->h w adresie z nagłówka)
http://www.harbour.pl.eu.org/clipper/clipper_mini_faq.html