Re: WinXP i Win98

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Tue 24 Dec 2002 - 10:57:56 MET

Użytkownik "Maciej Szadowski" <szadowski_m_at_op.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kwinto_at_2com.pl> napisał w wiadomości
>>

> Wlasnie tak zrobilem, tzn zainstalowalem 98 na D, a pozniej XP na C,
> wtedy przestal mi widziec windosa98.

Kolega onsok już zauważył, że chyba sformatowałeś partycję C. Bo jeśli
były na niej pliki startowe W98 w momencie instalacji, to XP powinien
był ten system wykryć.

> A w jaki sposob mozna zainstalowac 98 jak mam juz XP zainstalowanego?
> PS. Komputer Swiat nie czytam :)

Normalnie. Instalujesz i tyle*. Na 99% W98 sam dopisze się do menu
startowego XP, w każdym razie u mnie się dopisuje (W98 SE PL+W2k PL), z
tym że ja instaluję 98 ręcznie uruchamiając setup.exe z katalogu
instalacyjnego \WIN98 na płytce. Jeden z grupowiczów instalował nawet
W95 i też sam dopisał się do menu startowego...
Gdyby jednak instalator W98 nadpisał bootmanagera XP, to wystarczy go
odtworzyć poleceniem Fixboot spod Konsoli naprawczej.
A jeśli zdarzy się, że XP nie będzie miał W98 w menu startowym, to
wystarczy a/ przeprowadzić proces automatycznej naprawy XP bądź b/
skorzystać z małego programiku Bootpart
http://www.terabyteunlimited.com.

*zakładam oczywiście, że nie wpadniesz na pomysł sformatowania partycji
z plikami startowymi XP.........

M.