Re: 5 lub 7 V

Autor: Indiano (spiryt2_at_tlen.pl)
Data: Tue 24 Dec 2002 - 00:21:59 MET

> Jak puscic wiatrak od zasialcza na 5 luv 7 Volt, ktore z tych napiec
bedzie
> lepsze do tego wiatraka. Zasialcz to jakis stary AT, na ktorym chodzi AMD
> k6-2 400, zadnych bajerow nie mam, tylko k.sieciowa, graficzna, dzwiekowa
> nagrywarka. W tej chwili chodiz na 12 V i nie ma najmniejszych oznak
> grzania sie. Czy moge go dac na 7 V, moze ma ktos jakies schematy jak to
> zrobic

Pewnie chodzi ci o wyciszenie wiatraka w zasilaczu ? Jest to bardzo proste
do zrobienia, sam to stosuje od kilku lat i dziala. Poprostu do kabelka
zasilajacego wentylator "plusowy" wlutowujesz szergowo rezystor. Wartosc w
garnicach 50Ohm (omow) i mocy ok 2-3 W (watt). Po tym zabiegu jest prawie
nieslyszalny, a masz pewnosc ze startuje za kazdym razem po wlaczeniu
zasilacza. Na 5V nie jest to juz takie pewne- zalezy od konkretnego
wiatraka.

Pozdrawiam
 Indiano