Re: Nobel w dziedzine PC

Autor: Peterphk (peterphk_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 22 Dec 2002 - 17:02:03 MET

> Pisze z niemiec, Pytalem juz kiedys w niemieckiej grupie
> dyskusjnej -temat nagrywarki CD. Ale nikt nie umial mi pomoc . Teraz
> zwracam
> sie do rodakow. Sprobojcie pomoc - moze jestescie lepsi w tej materii
> od niemcow.
>
> Otoz na wiosne kupilem nagrywarke Lite On 24x. Clonuje CD swietnie.Ale
> gdy chce zrobic wlasny zestaw Programow i
> plikow przy pomocy Nero.
> To owszem robi niby bezblednie. Ale gdy zaznacze w nero zeby po nagraniu
> zweryfikowal pliki te co sa nagrane z tymi co sa
> na twardym dysku.( Files are different)

> [...]

po dlugiej i wnikliwej analizie twojej wypowiedzi dochodze do wniosku:

Problem moze byc z przeplywem danych. Zeby pozbyc sie problemu zrob
nastepujaca rzecz:
- ustaw w BIOS'ie dla HDD i dla nagrywarki PIO MODE 4 i wylacz UDMA
- kup nowe tasmy do HDD i nagrywarki (musza byc jak najkrotsze ... najlepiej
zeby nie przekraczaly 35-40cm)
- nagrywarka i dysk musza byc podlaczaone do osobnych kanalow IDE (na
osobnych tasmach, bez zadnych dodatkowych urzadzen)
- jezeli masz HDD w kieszeni to wywal go z kieszeni i podlacz bezposrednio

Jezeli po tych zabiegach nic sie nie zmieni udaj sie do kogos zeby
sprawdzic, czy ta nagrywarka ma jakis problem czy to twoj sprzet ....

Dodatkowo zrob test pamieci RAM czy nie wykazuje jakichs bledow ... np.
programem Memtest86 jest na stronie: http://www.memtest86.com

Jezeli powyzsze instrukcje nie pomoga, nagrywarka w innym sprzecie dziala i
ram jest dobry to moze to byc wina sterownika IDE na plycie glownej ....ale
to tez sie da sprawdzic podlaczajac tam cd-rom'a i rozpakowujac jakis duzy
plik zip/rar ...jezeli wykaze bledy tzn. ze cos nie tak, ze sterownikiem
(zakladajac, ze RAM w kompie jest sprawny).