Re: APC Back Pro 420

Autor: Tomek (thnet_at_wp.plUSUNTO)
Data: Sun 22 Dec 2002 - 15:14:39 MET

> wpadl mi w rece ups APC Back Pro 420 - w zestawie jest czarny kabelek do
> podlaczenia do kompa. podlaczam go przy wylaczonym zasilaniu (do plyty z
> zasilaczem atx) i niestety w tym momencie nie da sie odpalic ups'a (jeden
> krotki pisk) i kompa. po rozlaczniu kabla dziala. w czym jest problem ?

Niewłaściwy kabelek !!! UPSy APC Mają kabelki w wielu wersjach i
przedziwnych połączeniach !!! Miałem to samo jak naiwnie próbowałem połączyć
swojego APC Back Pro 650 za pomocą standardowego kabelka szeregowego 1:1
tzw. przedłużacz myszy :)))

Skończyło się na tym że kabelek zrobiłem sam na podstawie znalezionego w
sieci schematu - działa OK...

> druga sprawa, to czy da sie bez uszkodzen podlaczyc do niego zamiennie
accu
> od samochodu, np. 65Ah ?

TAK, tylko bardzo uważaj na prawidłową biegunowość !!! bo prąd zwarcia z
samochodowego akumulatora jest ogromny - jak pomylisz + z - to mogą się
poupalać połączenia zanim "wylecą bezpieczniki" w UPSie (w moim są po 30A)
Ja podłączałem do swojego samochodowe aku chyba 50 Ah ale tylko na kilka
minut, dla sprawdzenia UPSa. Wszystko działało prawidłowo ale obawiam się,
że na dłuższą metę to nie jest dobry pomysł. Prąd ładowania w UPSie jest
dostosowany do zupełnie innego akumulatora - za mały dla takiej samochodowej
fortecy a jak obwody ładowania nie mają ograniczników to będą się
przegrzewać.

--
Tomek