Radeon =wątpliwości

Autor: pawelcio (phor1_at_wp.pl)
Data: Wed 18 Dec 2002 - 16:36:17 MET

Stoję przed wyborem zakupu karty graficznej.
Długo zastanawiałem się nad Radkami: 9000/9k PRO/8500.
Znam juz wady/zalety tych kart, wspaniała jakość obrazu, miodzio wyjście tv,
super wydajność za rozsądną cenę.
Każda z tych kart kładzie mojego GF2Ti na głowę wydajnością (ja uzyskałem
bez podkręcania max. ok.4600 3Dmarków 2001SE i nie zamierzam bynajmniej
podkręcać).
Parametry,cena i wydajność Radeonów zachęca wyraźnie do zwrotu w stronę
klonów ATI.
Jednak wystarczy wejśc na którekolwiek forum dyskusyjne i oto pojawia się
cała lista postów dotyczących problemów z Radkami. A to ,że zwykły zasilacz
jest za słaby albo w grafice 3D wywala do widowsów, jakieś zacięcia w grach,
niekompatybilność z płytami głównymi/chipsetami, niestabilnośc,
blue-screeeny itd itp.
Może i fajnie szukać odpowiednich patchy w necie,żeby cokolwiek ruszyło, ale
po kiego ... się tak bawić.

Po przejrzeniu różnych grup dyskusyjnych zdecyduję się jednak na GF2Ti4200.
Zapłac e 100-150zł więcej niż za Radka8500, ale warto za trochę większe
osiągi i ....stabilność.
Pomimo,że GF ustępują jakośią 2d i TVout Radkom, na grupach raczej rzadko
spotyka się posty mówiące o problemach z chipsetami nVidi:)).
Miałem przez krótki czas GF4MX440 i jakość tvout była b.dobra i bez czarnej
ramki:)), a TwinView pokazywał wyższość GF4MX440 nad GF2Ti.
Smieszną sprawą jest to, że miałem kiedyś GF2MX32 (Hercules) i tam także
był TwinView, ale już w GF2Ti (Prolink) nie ma tej funkcji, czyli nie można
mieć obrazu jednocześnie na TV i monitorze.