Re: Krytyczna temperatura Durona

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Wed 18 Dec 2002 - 12:24:58 MET

In article <atpl5v$21o$1_at_foka.acn.pl>, Marcin Pikalski wrote:

> Ja mialem na Athlonie 900 na plytce Biostar M7VKA ok 40-50 C , na tym
> samym procku na zmienionaj plycie na Gigabyte 7VRX temperatura skoczyla
> o jakies 8-13 stopni :(

Może napięcie zasilania procesora jest trochę większe? Wystarczy mała
różnica, pomiar w bios-ie może pokazywać tyle samo, a temperatura wzrośnie o
te kilka stopni.

A w ogóle to czemu wszyscy tak się emocjonują tą temperaturą? Skoro i tak
jest dużo poniżej temp. maksymalnej, jaką podaje producent, to może lepiej
wyluzować i po prostu używać komputera? A to, że procesor ma 5 czy 10 stopni
więcej, zmniejszy jego żywotność np. z 30 lat do 20, co z tego, skoro za dwa
albo trzy lata będzie leżał gdzieś na śmietniku.

Aha, "zawieszanie się" windowsów to zazwyczaj nie jest wina temperatury,
płyt ecs, tanich zasilaczy, obudowy z cienkiej blachy, pola magnetycznego
lodówki u sąsiada za ścianą, plam na słońcu, itp. czynników magicznych :)

Paweł