Re: Bios -> Pilne !!!

Autor: Zbyszek K (rentier_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 11 Dec 2002 - 23:48:48 MET

Użytkownik "Pirate" > Zaraz po właczeniu kompa wyskakuje mi taki komunikat:

> "BIOS ROM checksum error"
>
> Mogę tylko startnac z dyskietki i nic wiecej ale wogole nie wykrywa nic ?
> Czy Bios się skasował, czy jest mozliwosc wgrania Biosu czy płyta główna
> do wyżucenia ???

Gdyby BIOS zostal skasowany to na pewno nie ogladalbys zadnych komunikatow
tylko czarny ekran, przy wiekszym szczesciu warczalaby stacja dyskietek
(ocalony bootblock).
Jezeli takowy widzisz tzn bios dziala a takze procesor,pamieci(moze byc
uszkodzona) i karta gafiki
Ja zaczalbym od wejscia w ustawienia biosu i zaladowaniu ustawien
defaultowych.Wymienilbym bateryjke od niego na plycie i poodlaczal wszystkie
urzadzenia z wyjatkiem st dyskietek,k.grafiki,klawiatury.Potem dolaczalbym
po kolei urzadzenia i czekal na ewentualny blad.
Flashowanie biosu to ostatecznosc i przepraszam za szczerosc ale przy tego
rodzaju pytaniach jakie zadajesz powierz to lepiej komus kto juz to robil
troche razy.Na poczatek sprawdz baterie i zresetuj
ustawienia BIOS-u
pzdr Zbyszek K