Re: czym się różnią płyty główne?

Autor: eXEnsior (cyberon3_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 11 Dec 2002 - 16:20:00 MET

Grupowicz Dariusz Socha napisal cos takiego :

> Witam
>
> Powiem szczerze ze zabiles mnie tym pytaniem, i to nie daltego ze
> niezabardzo jestes "oblatany" a dlatego ze traktujesz epoxa za
> dobra plyte.
>
> Moze inaczej... zacznijmy od poczatku. Licza sie tylko 3 firmy
> plyt glownych: Abit, Asus i Intel.

dodalbym jednak do tego MSI ;]

Z gory odradzam kupowanie
> innych plyt bo to samobojstwo. W szczeglnosci to sie tyczy do ECS,
> wiem ze niektorzy mowia "tenie i dobre" ale ja nie rozumiem czegos
> co moze byc tanie i dobre - albo tanie i gowniane albo drogie i
> dobre - trzymaj sie tej prawidlowosci bo to jednak prawda, nie raz
> sie o tym przekonalem i to szkoda ze na wlasnej skorze.
>
> Mialem plyte ECS-a ale co prawda pod Intela, 4 razy byla w
> serwisie w ciagu 2 tygodni, znajomi maja tez ECS i podobno dobrze
> im chodzi, to w zasadzie jest troche loteria.
>
> Jeśli chodzi o procesor.....ja bym kupil celka 1,8 a nie athlona

Celka? kiedys to moze bylby dobry wybor na poziome do 400Mhz, teraz to nie ma wiekszego
sensu, IMHO stosunek wydajnosci do ceny Athlona zostawia celka daaaaaleko stylu.

> no ale to juz twoj wybor.
>
> Ale jesli juz mial bym sie ograniczac do tego czy lepiej lepsza
> plyta i gorsza procek czy odwrotnie to zdecydowanie lepsza plyta.
> Procek mozna sobie zmienic... zmiana plyty moze przyniesc wiecej
> problemow. W zasadzie to wszystko plynne jest, dla jednych liczy
> sie wydajnosc, dla drugich jakosc - to zwiazne jest z tym do czego
> ci bedzie potrzebny ten sprzet. Dla mnie osoboscie wydajnosc
> owszem ale gdy jest gowniany monitor i karta graf. z beznadziejna
> jakoscia obrazu to niechce mi sie uzywac sprzeta.

doklanie tak jest, lepiej dorzucic te pare zlotych i kupic sprzet ktory pochodzi dlugo bez wizyty w
serwisie .

pozdr.

eXEnsior