Re: LCD ??

Autor: Ivan (ivanWYTNIJ_at_hot.pl)
Data: Tue 10 Dec 2002 - 14:13:14 MET

Łukasz skrobnął:
> Jestem zainteresowany kupnem LCD LG 1510S
> moim głównym argumentem kupna tego monitora jest
> ochrona wzroku. pytanie dla was czy warto wydawać
> ok 1500zł. Wiadomo że jest to sprzęt
> raczej z niższej półki na taki lcd czy lepiej kupić
> monitor zwykły 17 cali o dobrych parametrach.

Ten 1500zł to chyba w promocji. Ale z autopsji ci powiem że miałem w domu
różne monitory, w tym ze stacji graficznych silicongraphics i san. I co
prawda odwzorowanie kolorów, odświeżanie, wielkość (sana miałem 20calowego)
i tak w pewnym momencie bledną jak przychodzi człowiekowi siedzieć po 16
godzin dziennie przed monitorem. W tej chwili mam dwie 15 lcd. Jedną MIRO a
drugą IBM. Który lepszy? IBM ma lepszy kontrast, a Miro jak dla mnie
wierniejsze odwzorowanie kolorów. Acha i pamiętaj że 15LCD odpowiada
powierzchni zwykłej 17. W tej chwili jak robię coś u kogoś, a ma on średni
monitor, to po prostu nie mogę na niego patrzeć. Oczka się zaraz męczą,
obraz jest wyświetlany na przemian parzyste i nieparzyste linie, a w LCDkach
puszczany na ekran jest całościowo. Moim zdanie warto, a czas reakcji w
nowych LCDkach jest na tyle mały (poniżej 25ms) że na prawdę jest to już
trudno zauważalne (przynajmniej w MIRO i IBM)

Pozdrowy
Ivan