problem gameporu wieszajacego komputer

Autor: jackalek (jackalek_at_zjadacz.spamu.div.pl)
Data: Sat 07 Dec 2002 - 18:34:49 MET

Witam,
Mam problem nastepującego typu. Klient zakupił u nas komputer, oparty o
plyte ecs k7vmm (chipset via) oraz procek duren 1200. Zestaw chodzil
bezproblemowo dopoki nie zachcialo mu sie gamepada. Logitech wingman.
Przyniosł komputer, mowi ze zwiecha. No to go odpalam, faktycznie winda
staruje (win98se) i jak juz sie prawie cala zaladuje nagle staje jak wryta,
kursor przymurowany, zer reakcji, pomaga tylko reset z obudowy. no to
uruchamiam w trybie awaryjenym, wywyalm z autostartu ster do tego padaa i
komputer staruje norlamnie. Mysle ze jakis pad walnietu kupił, sparwdze na
dreugim kompie.
Plyta ecs k7s5a, ten sam windows, zapodaje wg instrukcji stery, restart,
podlaczam do portu gier pada i jak jak zaczyna sie detekcja sprzetu to nagle
wszystko staje. Identyczny objaw, zero reakcji, twardy reset pomaga. Tez
trzeba wywalic z autostrau ten soft bo inaczej komp zwisnie. Mowie klientowi
ze kupil badziew, niech idzie wymienic tam gdzie kupił (mediamarkt). No to
wymienili na inna sztuke, pokazali mu ze działa na ich kompie. Ja instaleuje
ten sprzet u niego, znowu to samo. Sprawdzam na innetej plycie, msi
kt3ultra2 (ms-6580e) i to samo zwis. Ale to nie wina pada tylko cos musi byc
powalone z ustawieniem gameportu. Jak wejde do panle sterowania->opcje gier>
a tam wybioer dodaj i znjade tego wingmana, to tez mi zwisnie komputer.
Momentalnie i tylko twardy reset pomaga. Probowalem wylaczyc ten port w
biosie, wtedy pisze ze port gier nie skonfigurowany, jak go wlacze to komp
zwisa, zmienialem adres, caly czas to samo. Na trzech roznyech plytach,
nawet chipsety były rózne (via, sis). Wspolny byl tylko win98se.
Najdziwniejsze jest to ze jak sprawdzilem to u siebie na kompie domowym
(pentium 120, chipsrt intel 440ls(sx)) to norlanie moglem sobie z panelu
sterowania dodac tego wingmana i windows stwierdzil tylko ze mam nie
podlaczony sprzet. Na domowym mam sb 128 pci, tamte plyty wszystkie byly
testowane na wbudowanych kartach dziwękowych.
Co moze byc przyczyna takie zwisania kompa, jak tylko miał cos odwloac sie
do portu gier ?
przynam ze w tym miejscu poleglem :(

--
Sławek