Re: Reklamacja dysku Seagate'a

Autor: von_Kowal (von_Kowal_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 06 Dec 2002 - 17:51:29 MET

Ważne jest tutaj jedynie to czy dysk miał ponad rok czy też nie . Jeżeli nie
miał to wchodzi w grę rękojmia i wtedy obowiązuje termin 14 dni ( nie
roboczych). Jezeli zaś miął ponad rok tu taj jest juz tylko gwarancja i nie
ma rzadnego terminu. W ustawie jest jedynie zapis o tersci w najblizszym
mozliwym terminie bez nieuzasadnionej zwłoki. Przy czym udowodnienie
wystąpienia uzasadnionej zwłoki spoczywa na reklamującum towar.. czyli
kliencie. Ja bym się w tej sytułacji nie rzucał bo jest uszkodzenie
mechaniczne (nie wnikam czy z winy uzyttkonika czy nie , nie ma to w tej
chwili rzadnego znaczenia - chyba że kupiłeś zaplombowany zestaw. W innym
przypadku rekalamacja to dobra wola sklepu i sprzedawcy uznając gwarancje
idzie na rękę użytkownikowi... Stwierdzam ze termin 28 dni i tak jest
całkiem niezły bo w niektórych hurtowniach np: ACTION taki dysk może leżeć
nawet 3 miesiace . Sam miałem kiedys takie przypadki (wymienili mui po 3
miesiącach tylko dlatego ze gdzieś zgubili dysk w serwisie). Wydaje mi się
że warto poczekać i nie wszczynac dyskusji bo sprzedawca stanie ci okoniem i
odda dysk z pięknym opisem odrzucenia reklamacji z powodu uszkodzenia
mechanicznego, dużych sił i przeciażeń działających na dysk.. wtedy sprawa
jest przegrana... nie pomoże sąd konsumencki obowiazek sprawdzenia towaru
przy zakupie leży po stronie klienta... a pękniećie to nie jest wada ukryta
lub zatajona. W przypadku rękojmi mają obowiazek zalatwienia sprawy w
przeciagu 14 dni ( pozytywnego lub nie ) ale musi się to zamknąc w tym
terminie jezeli nie dostaniesz opini w 14 dni musza ci dać nowy bo
automatycznie przekraczajac tenm termin uznaja reklamacje. W przypadku
gwarancji terminu takiego NIE MA..

Pozdrawian

Użytkownik "Michał 'Buka' Uberman" <umka27_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:asqah9$be3$1_at_news.onet.pl...