Prosze ocenic konfiguracje nowego kompa [dlugie]

Autor: bistro (t_nospam_exac_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 04 Dec 2002 - 07:07:30 MET

hi!

W najblizszym czasie mam zamiar wydac troche kasy na kompa, wiec
prosze o porade...

Zastosowania:
-giery "heavy 3d"(dobrze jak by komp starczyl - z malym upgradem - na
Dooma III, hehe)
-zasobozerne srodowiska typu JBuilder + Oracle
-24h P2P ;)

Kryteria:
-stabilny i bezproblemowy (nie mam czasu na sleczenie przy otwartej
obudowie
zamieniajac miejscami karty w slotach)
-cichy
-mozliwosc sensownej rozbudowy
-"lekka" podkrecalnosc na standardowych wiatrakach
-dobry stosunek cena/mozliwosci
-raczej na 99.9% intel i nvidia, nie chce tu kolejnej wojny
-wszytko ma bzykac pod win2000 (w przyslosci XP)

Jak mozecie to zobacznice czy to razem nie bedzie sie gryzlo
(i skorygujcie moje ewentulane bledne uzasadnienia :) :

* Enlight 7233 300W 310 PLN

-Czy ma cichy zasilacz? Komp bedzie rowniez chodzil w nocy
kolo mojej spiacej glowy :) wiec nie chce dostac jakiegos rozstroju
nerwowego. Wybralem Enlighta rowniez z tego powodu coby mi zasilacz
chaty nie spalil jak wyjde z domu :)

* Pentium 4 1.8 BOX 730 PLN

-Bo podobno "sie dobrze kreci"...tylko do ilu na box'owym wiatraku?

* Gigabyte GA-8PE (Titan 667) Ultra (z RAID na Intel 845PE) 650 PLN

-Bo ma miec RAID'a (bedzie w sumie w porywach poand 5 napedow)
-Bo chipset jest powiedzmy "przyszlosciowy" (HT itp)
-Bo w recenzjach wypdada OK, ma DualBios
-Na Granite Bay (E7205) to sie chyba nie doczekam przed swietami wiec
845PE to chyba jednyna rozsadna alternatywa...? BTW kiedy te
plyty z E7205 sie u nas pojawia?

* DDR 512MB PC-333 Samsung albo Infineon czy inne firmowki ~720 PLN

-Bo dobrze maja wspolgrac z kreconym procem na w/w plycie.
Jakie najlepiej parametry poiwnny miec te
pamieci (chodzi o te wszysktie CL itp)?

* GeForce Ti-4200 VIVO - i tu nie wiem jakiego producenta wybrac (max.
850 PLN)

-Nie mam ochoty pchac sie w ATI (chyba ze bedzie to Radeon 9500 Pro,
ktorego nie widac jeszcze w Polsce a o cenie mozna sobie tylko gdybac)
-Obowiazkowe VIVO, ktore nie musi miec topowej jakosci, z tym sie
pogodze :)
Chodzi tylko zeby dzialalo VideoIn, VideoOut wogole mnie nie
interesuje bo wole monitor
-Karta ma byc CICHA wiec modele MSI chyba odpadaja, tak?
-Bedzie chodzic glownie w 1024x768 @ 100Hz (17" CTX 710),
w przyszlosci przesiadka na jakas dobra 19" czyli 1280x1024 @ 85-100Hz
lub 1600x1200 czyli jakosc obrazu powinna byc lepsza niz nieslawne
GF2 MX PixelView, tfu... (ktorego niestety mam do dzisiaj)

* WD Caviar SE 80GB WD800JB (8MB cache) 640 PLN

-Bo niby wydajny, ale niestety glosniejszy od B IV

* DVD Asus E616 x16/x48 275 PLN
-Tu tez do konca nie wiem co kupic, ma byc CICHY przy CD, ale nie wiem
czy to okreslenie jeszcze ma sens w odniesieniu do dzisiejszych
napedow.
-Dobrze jak by plyty w napedzie sie nie rozpadaly ;)

* Sound Blaster Audigy Player 300 PLN
-bo ma 5.1, do ktorego glosnki jakies sobie sklece, nie jestem
audiofilem,
wazne zeby bas napierd*l :))

reszta bebechow to juz ze starego kompa, czyli twardziele IBM 40GB
(ICL), nagrywawara teac, sdi, tuner tv aver phone itp

Za wszelkie uwagi i sugestie z gory dzieki

greetz