Re: Częste awarie CDROM!!

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Tue 31 Dec 2002 - 00:59:48 MET

Osoba podpisana jako "Konlin" <konlin_at_go2.pl> w artykule
<news:025901c2b042$50a7cea0$4a724cd5_at_konlin> pisze:
> [...]

Jeśli nie zanieczyszczenie (kurz, pył, smoła, spaliny, wilgotność itp.),
czemu sprzyja stawianie komputera na podłodze, to wibracje (kobylasty
radiator i wiatrak na procesorze, źle zamocowany CD-ROM, wykrzywiona obudowa
komputera, komputer wstawiony do stolika działają cego jak pudło rezonansowe
itp.)

A może pęknięty kabelek zasilający? Próbowałeś zmienić obudowę?

> Mozliwe :)) Kiedys, z 5 lat temu jak kupowalem pierwszego wlasnego peceta
> w ciagu 3 miesiecy wymienilem 4 CDROMy. Pierwszy byl LiteON (20), potem
> znowu LiteON (24), potem Philips(24), potem chyba NEC(24) i na koncu
> Samsung (32). Nie musze chyba dodawac ze Samsug dziala do tej pory,
> prawda?

Masz szczęście, bo Samsungi 24x i 32x należą do wyjątkowo nieudanych.
Niektórzy producenci z ich powodu BIOS do płyt głównych poprawiali.

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl  (z->h w adresie z nagłówka)
http://www.harbour.pl.eu.org/clipper/clipper_mini_faq.html